Pinholes i vores gulv efter flydespartel

Hej..

Vi er igang med at lave gulv i vores køkken og vi lagde et lag flydespartel ud i sidste uge, og kunne se efter et pat dage at der ikke var kommet nok på. Derefter gav vi det primer 3 gange inden vi lagde et nyt tynd lag igår, men det lag vi fik lagt igår er fyldt med pinholes over alt, er der noget man kan gøre uden at skulle lægge et nyt lag igen.?

Gulvet skal males med 2-3 lag epoxymaling.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er luftbobler der brister. Det kan skyldes mange ting men som regel en kombination af ting - typisk lidt for meget vand i blandingen og for højt tempo på piskeriset kan få det til at skumme lidt eller i har ikke været grundig nok med pigrullen efter udlægning.

Hvis i ikke vil lægge et nyt lag ud kan i forsøge at spartle hullerne i hånden med en cementbaseret spartelmasse og tørre slør væk efterhånden.

Husk at der er krav til trykstyrken/hårdheden af den anvendte masse når slutbelægning er epoxy.

/BOFH 

Edit: ser ud til at der er mere luft nede i laget da det anes at være ujævnt på billedet, tror i er nødt til at lægge et nyt lag.

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
BOFH skrev den 25-09-2022 00:09:10

Det er luftbobler der brister. Det kan skyldes mange ting men som regel en kombination af ting - typisk lidt for meget vand i blandingen og for højt tempo på piskeriset kan få det til at skumme lidt eller i har ikke været grundig nok med pigrullen efter udlægning.

Hvis i ikke vil lægge et nyt lag ud kan i forsøge at spartle hullerne i hånden med en cementbaseret spartelmasse og tørre slør væk efterhånden.

Husk at der er krav til trykstyrken/hårdheden af den anvendte masse når slutbelægning er epoxy.

/BOFH

Edit: ser ud til at der er mere luft nede i laget da det anes at være ujævnt på billedet, tror i er nødt til at lægge et nyt lag.

Tak for svaret..
Vi har valgt at kører med et nyt lag om et par dage.. Fejlen fra det første lag til anden lag at der var meget varme på og vi lukkede vinduet til rummet, så der var meget fugtig i rummet dagen efter, og der og dug på støvdør samt vinduet..

Men fedt lige at vide at få meget vand også kan gøre det eller pisker med for meget tempo..
Jeg bruger Alfix Planemix 30 og har fået af vide at jeg godt kan bruge epoxy på det..

Det er normalerweise heller ikke et problem hvis man så lader det hvile en smule inden udlægning og samtidig er mere grundig med pigrullen.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 KÆRE BOFH,


Jeg er faldet over flere af dine kommentarer på flydespartel.
Måske allerede lidt en ekspert i mine øjne ;)

Jeg har netop i dag lagt flydespartel. Min matematik fejlede mig fuldkommen - og det samme gjorde min kammerats i XL ….. jeg fik regner på 2.5mm og ikke 25mm…. Så der blev kun købt 3 poser flydespartel, og ikke 30….

Så mureren og jeg gik i gang, og det var først da vi kastede der ud at vi tænkte “f*ck, der er noget galt”…. Laget er altså ALT for tyndt.
Min murer er lærling, og har fået af vide, at man ikke kan putte flydespartel oven på flydespartel…
Hvad tænker du, om dette? Det lyder på denne tråd, at man fint kan gøre lige netop det? Jeg kunne godt tænke mig at mit badeværelsesgulv fik den rigtige højde, og jeg mangler altså lige 22.5mm for at få dette, smiler.

Vil du mene at jeg fint kan grunde igen med lip 54, evt to gange, inden jeg påfører endnu et lag lip 220 ​og denne gang i de resterende 22.5mm højde……..

​Tak for din ​erfarings- og vidensdeling.



BOFH skrev den 25-09-2022 09:35:58

Det er normalerweise heller ikke et problem hvis man så lader det hvile en smule inden udlægning og samtidig er mere grundig med pigrullen.

/BOFH 

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ja, har også selv af forsigtighed gjort det på den måde nogle gange. Det skal bare være tørt og afhærdet inden du primer igen.


/ BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 18-04-2024 00:16:41

Ja, har også selv af forsigtighed gjort det på den måde nogle gange. Det skal bare være tørt og afhærdet inden du primer igen.


/ BOFH 

Så for en sikkerhedsskyld, lige vente et par dage?

Rummet er ca 15 grader og fin udluftning.

Ingen forskel, at jeg skal have lagt fliser store tunge 60x60 oven på, forbindelse med at lave flere lag ​flydespartel?

Tak - du er en verdensmand. Redder projektet 😅

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også