180 grader PIR 10A, LED samt én polet afbryder

Hej,

Jeg er ved at montere en Pir udendørs (LK 506D8306 inkl. IP44 afdækning) som skulle tænde mine udendørs LED lamper på huset. PIR'en er tilsluttet N og L og på udgangen er fasen til lampen monteret. Derudover er der koblet en 1-polet afbryder (sidder indendørs) til som kan give en fase ekstra til PIR for overstyring.

Der er 230V spænding mellem N og L, men der kan ikke måles nogen spænding mellem N og udgang af PIR, uanset om den 1-polede afbryder er aktiveret eller ej. 

Overvejer nu om det er fordi den PIR ikke fungere med LED. I så fald nogen der har en god ide til PIR monteret i FUGA indmuret dåse (skal sidde udvendigt på husmur).

God weekend :)
Niklas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din afbryder skal monteres, så den overstyrer PIR sensoren, altså den forbindes til samme fase som PIR sensoren. Afgangen fra afbryderen forbindes til afgangen fra PIR sensoren, så kommer der spænding på lamperne selvom PIR ikke er påvirket. Du kan sikkert og så forbinde afbryder og PIR sådan, at du ved at slukke og tænde hurtigt efter hinanden kan få konstant lys. Jeg skal lige undersøge det for den PIR.
Har du undersøgt ,om der kommer lys, når du kortslutter fase og afgang? Der skal komme lys, når du gør det.
Jeg går ud fra at du har læst vejledningen.

fase
PIR sensoren har en seperat indgang til overstyring, så den kan opsættes i master/slave funktion også. Jeg kan dog godt flytte afgangen fra kontakten til afgangen på sensoren, så vil lamperne lyse når kontakten aktiveres. Du må gerne lige prøve om du kan læse noget andet ud af vejledningen til den PIR :) 
Prøv om du i første omgang kan få PIR sensoren til at virke uden tilslutning af kontakt. Dernæst kan du tilslutte en kontakt, som skal have en impulsfunktion og ikke være en on-off kontakt. Du er selvfølgelig sikker på, at du har forbundet sensoren rigtigt og indstillinger til lysstyrke og forsinkelsestid er lang nok?
Tilkobling af lys er en relæfunktion, så LED pærer skal ikke være et problem.

fase
Mange tak for hjælpen, det virker nu :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis