Isoleret stålhal som selvbyg?

Hej,

Hvis man har masser af tid og hænderne skruet rigtigt på, hvordan får man så billigst bygget en isoleret stålhal på ca 200m2? At købe brugte ting på dba er også inden for interessefeltet samt hente materialer ude i Europa (hvis det kan svare sig). Lad os antage man har et år at bygge den i. Hvad er de mest kostbare materialer og hvordan ville i gribe opgaven an?

Fx kan jeg se at der ofte tilbydes brugte stålspær på dba. Hvis erfaringen siger at det ikke kan svare sig og at et færdigt selvbygger-kit fra en virksomhed i DK er det bedste, så er det også et fint svar :-)

Lucas

When the going gets tough, the tough get going.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En rundbuehal er nok det mest nærliggende, hvis det skal være i stål og uden for meget svejsearbejde. 
Jeg ville finde et sted hvor jeg kunne opmagasinere materialerne og så sætte nogle søgeagenter op på DBA på de materialer jeg skulle bruge og så begynde at skrabe det sammen lidt efter lidt og se efter gode tilbud rund omkring. Min erfaring er at man kan spare mange penge hvis man har mulighed for at reagere på gode tilbud, der hvor det ofte bliver dyrt er når man står og skal bruge noget lige nu og her og bare bliver nåd til at betale hvad det koster.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis