Justering af dør med indstikshængsel uden Umbraco

Jeg har nu prøvet at læse Google igennem, forum opslag og det diverse YouTube videoer men jeg er ikke meget klogere angående mine døre.
Har sidste år købt hus hvor en del døre støder på karmen, nogle mere end andre, som jeg gerne vil fikse selv.

Dørene er med indstikshængsel, hvilket der findes mange informationer om, men dog ligner det ikke der er mulighed for nem justering i hængslet med Umbraco eller skruetrækker.
Vedhæftet er billeder af et af hængslerne.

Er det muligt at justere disse døre eller skal jeg ud og købe nye hængsler til alle døre i huset ?

På forhånd tak for hjælpen!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo skrue hængslerne af og rette dem lidt med en tang og evt. en skruestik

Med venlig hilsen

Anders

Du skriver ikke noget om, hvor døren går på karmen. Er det i bunden eller siden?
Hvis det er i bunden, kan du måske lægge en skive i hængslet.

fase
S. Fabrin skrev den 24-09-2022 16:36:37

Du skriver ikke noget om, hvor døren går på karmen. Er det i bunden eller siden?
Hvis det er i bunden, kan du måske lægge en skive i hængslet.

Det er i bunden modsat end hængslet. Kan godt være det er et forsøg værd før jeg prøver med nye hængsler 

Hvis det er modsatte hjørne, hænger døren vel. Det ligner at hængslet er bøjet skævt. Hvad med det øverste?

Hvis det er swedoor er det hurtigt at bytte dem til nye, som heller ikke er overmalede - de fås nemlig også i hvide :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis