Toilet tager ikke vand ind i cisterne

Hej. 
Jeg har netop købt et hus, hvor der er et væghængt toilet. Det har jeg desværre ingen erfaring med. 

Da vi flyttede ind løb toilettet, så jeg fik åbnet til cisternen og hældt lidt kalkfjerner i toilettet. Efter 12 timer virkede toilettet uproblematisk.

Men pludselig en dags tid senere, er det holdt helt op med at genfylde cisternen med vand efter skyld. 

Jeg kan ikke rigtig komme ind i cisternen, så jeg ved ikke hvad jeg skal undersøge. 

Nogle bud på, hvad der kan være problemet? 

VH Schunck

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tager den vand ind hvis du løfter svømmerventilen med fingrene? ( Det er den hvide del der er under den gule til venstre på midterste billede )
Du kan i øvrigt lave alle reparationer af cisternen gennem det lille hul du har taget billeder af. 

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 23-09-2022 11:00:50

Tager den vand ind hvis du løfter svømmerventilen med fingrene? ( Det er den hvide del der er under den gule til venstre på midterste billede )
Du kan i øvrigt lave alle reparationer af cisternen gennem det lille hul du har taget billeder af. 

 Nej. Der sker ingenting.   


VH Schunck

Hvis der ikke sker noget ved at løfte svømmer så skal du længere tilbage. 
Du lukker for den blå ventil helt øverst, og skruer røret af. Denne drejes og du prøver at åbne ventilen og der skulle gerne sprøjte vand ud. 
Er det ok. så er det den hvide svømmer ventil med den lille gule arm som ikke gir noget. 
Så clipser du betjeningsdelen af ( den blå plade, de 2 knapper og hele det hvide vippesæt. 
Så kan svømmer ventil og svømmer clipses ud, og det hele skilles ad. Du kan lægge selve den adskilte ventil i eddike hvis den ser forkalket ud. 
Selv om det er et toilet så er det helt rent vand der har været i cisternen  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej. 

Tak for hjælpen. Det lykkedes mig at få skilt det hele ad og taget ud.

Det viste sig, at synderen var okker, som helt havde lukket ventilen helt til. 
Det hele blev renset og nu virker alt, som det skal igen.

VH Schunck

Så fik du også lært det !   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis