Træ terrasse på bund af sand

Hej Lav det selv,

Jeg skal snart i gang med at bygge en træ terrasse på 30kvm til vores nye hus. Jeg har dog lidt udfordringer med fundering af den. Først og fremmest er bunden på halvdelen af de 30kvm sand fra sandpuden på huset. Jeg har været ude og grave og selv efter 1 meter er det stadig sand.
Umiddelbart kunne jeg bare fundere det på nogle flise, men der op til 50cm til vores ønsket niveau nogle steder, så det bliver nok ikke holdbart i længden.

Jeg var så nede i Stark idag for at få et tilbud og lidt rådgivning, her anbefalede han at jeg støbte en masse stolper ned, dog mente han ikke jeg kunne støbe i sandet da det efter sigende ville give sig over tid. 
Kan det virkelig passe? Og i så fald, er jeg lidt på bar bund i forhold til hvordan jeg skal skal fundere min terrasse. 

På forhånd tak.


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis dit hus kan stå med fødderne i en sandpuden kan din terrasse nok også. Jeg tror nu også den sagtens kan stå på nogle fliser. De høje ben kan jo sikres med skrå stivere.
Men hvis du indstillet på at støbe så ville jeg nu ikke støbe stolperne ned. Hvis du vil undgå skrå stivere kunne du jo støbe nogle galvaniserede stålprofiler ned eller støbe stolperne i beton. Jeg lavede fundament til mine 3 palletanke som er hævet over niveau. Her anvendte jeg papstøberør. De kan bla købes i Biltema.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Sandpude er vibreret op så det er meget stabilt. Du skal dog huske at stampe eventuel ekstra opgravning rigtig godt for at det er lige så hårdt som resten. 
Til en terrasse ville jeg stille den på nogle fliser, og så klare stabiliteten med skråstivere eller trekant stykker af krydsfiner. 
Det sidste er det bedste men kan det ses oppefra så skal den del også tages i betragtning. 
Hvis terrassen fastgøres på huset så har du ikke stabilitets problemer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis