Duka one 6s

Har lige fået en Duka one s6 plus. Den skifter af sig selv til en form for stand by funktion så luften ikke skiftes. Er der nogen der kam hjælpe med hvad jeg skal gøre. Har læst det evt hjælper at slukke og tænde for strømmen.

mvh Morten 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige monteret 3 stk i min kælder. Den bør ikke selv skifte funktion af sig selv. Hvad mener du med "stand by funktion"? At den slukker?

Der er 2 tilstande: Ventilation (hvor den suger hele tiden) og varmegenvinding, hvor den skiftevis blæser i 70 sekunder og suger. Den øverste knap på siden lyser, hvis den er i varmegenvindings-tilstand.

Mvh. AllanE
Jeg vedhæfter billeder. Den skifter fra billede 1 til billede 2 af sig selv. Nogen gang går der mange timer og andre gange få sekunder.
Det lyder som en fejl! Ikke noget jeg har oplevet.

Og der er ikke en knap der har sat sig fast i fjernbetjeningen? Eller én der sætter sig på fjernbetjeningen   


Mvh. AllanE
på et tidspunkt kunne Jeg ikke skifte manuelt men kun med fjernbetjeningen, så det er nok mest sandsynligt at der er en knap på panelet der enten er defekt eller sidder fast ind i mellem. Det er mest inden jeg kontakter elektrikeren der monterede og giver udtryk for at den er defekt. Har jeg skiftet med fjernbetjeningen og ser om den forbliver på den øverste udluftning med vekselvirkningen ….
Annonce
Og mange tak for svarene!
Jeg tror du har ret. Du kan overveje at nulstille Duka'en og se, om det skulle hjælpe noget. Jeg tror ikke på det, men det er måske et forsøg værd.

Det gør man ved at tage låget af, fjerne den sorte gummehætte og vippe kontakt/DIP switch nummer 4 indtil den bipper og så tilbage igen.
Det står i manualen hvordan man gør.

Men jeg tror desværre også, at det er en fysisk fejl.

Mvh. AllanE
Ja nu har jeg prøvet det. Og når jeg vil sætte dækslet på igen skifter den, så den er på en eller anden måde overfølsom, så jeg vil kontakte elinstallatøren og hører ham omkring garanti. Tusinde tak for svarene 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis