Kan en batteriplæneklipper klare højt græs?

Hej,

Vi har brug for en ny plæneklipper da vores benzinplæneklipper er kaput. Vi er ikke flinke til at holde græsset nede bla fordi man nogle mange er på lang ferie osv. 

Kan en batteriplæneklipper med lethed klare at køre igennem 10-15cm højt græs? Vores benzinklipper havde i hvert fald ingen problemer.

Vi vil egentlig gerne køre akku, men hvis det ikke kan klare mosten, så er vi ikke interesseret.

Plænen er måske 300-400m2.

Lucas

When the going gets tough, the tough get going.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, jeg har selv en bosch easy rotak 36V-550 købte den i jem&fix da bosch havde ekstra batteri kampagne, efter sommerferien havde jeg ikke klippet græsset i ca 4 uger og det klarede den fint, jeg var dog nød til at køre lidt langsommere de steder græsset var længst.. Jeg lige sige græsset ikke var vokset lige langt alle steder
Jeg har en Makita plæneklipper på 2x18V batteri. Jeg kan ikke huske den præcise model, men den kostede omkring de 1700 kr uden batterier, som jeg havde i forvejen. Den kan godt klare højt græs, men man skal lige tilpasse sit tempo til græslængden, og så skal man også være klar over, at længere græs sluger mere batteri.
Har en 36V Ryobi. Langt græs er ikke noget problem, så længe det er tørt og klingen er skarp.
Langt vådt græs med sløv klinge kan lade sig gøre, men man skal køre langsomt og det dræner batteriet hurtigt.
Har du overvejet en robotklipperen, så behøver du ikke at bekymre dig om hvornår græsset skal slåes, ej heller i ferien?
Jeg har selv en Makita på 2x18V batterier, og den klarer højt græs ganske fint, men jeg skal køre langsommere end ved lavere græs. Kører jeg for hurtigt, så kan jeg såmænd godt "kvæle" den, så træerne vokser ikke ind i himmelen. Hvis græsset er meget vådt, så bliver det en smule sværere, da græsset ikke bliver smidt ordentligt tilbage i opsamleren og derfor klumper sig fast i rotorhuset, og så skal jeg af og til have maskinen om på siden og skrabe græskagerne ud. Hvis jeg skulle klippe store områder med højt, vådt græs, så ville jeg definitivt vælge noget andet, men til mine ~100m2 græsarealer er jeg fint tilfreds med min Makita!


Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
Ved godt det er lidt ved siden af spørgsmålet, men når vi har meget højt græs klipper vi det ned til normalhøjde ad flere omgange med nogen dage imellem. Det har jeg hørt plænen har bedre af.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
10 år gammel Ryobi. Hvis græsset er meget højt og tæt vil den helst kun tage en halv bredde græs ad gangen. Men fornøjelsen ved at den ikke larmer er det hele værd!
Tak for alle svar :-)

When the going gets tough, the tough get going.
Min nabo har en Bosch, aner ikke hvolken model, men når hans græs bliver for langt og træls, så låner han min benzin-maskine, da han ellers skal tage plænen i mange omgange pga hurtigt tømte batterier.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis