håndværker timer

Hej. Når en VVS el elekriker kommer ud, betaler man så typisk også for kørsel i tillæg eller er det kun den timer de er på adressen. Hvis man også betaler kørsel er det så normalt samme timetakst som arbejdstimer de fakturerer?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du skal også betale for kørsel og den tid der går med det, hvem skulle ellers betale ?
Nogle tager km takst og timeløn for kørslen, andre kun timerne.

Vi prøver igen, i morgen --
ok tak. ja nogen skal self betale, jeg vidste bare ikke om de regnede det ind i timelønnen når de var der. er der meget normalt med 1 time pr gang i kørsel, dvs 3 timer ialt hvis han har været der 3 gange og ialt 14 timer på adressen, så han tager 17 timer ialt?
Når jeg sender fakturaer til mine kunder starter timeforbruget når jeg sætter mig ind i bilen og forlader min hjemmeadresse, som også er min firmaadresse. Tiden stopper igen når jeg er færdig ude ved kunden og kører videre. Nogle gange kan der komme ekstra tid på, hvis jeg fx har meget affald jeg efterfølgende skal bortskaffe, ligesom der også kan være tid der bliver brugt på opdatering af dokumentation.
Jeg har haft en enkelt kunde i København, som beklagede sig over tiden for min kørsel, men som jeg sagde til ham, kunne han jo fremover bare vælge en lokal, som boede i nærheden. Kunden har efterfølgende hyret mig til andre opgaver, og ikke beklaget sig over kørslen, så han må trods alt være tilfreds :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det er vist meget forskelligt. Jeg har oplevet håndværkere, der ikke lagde transporttid på og andre der gjorde. Det afhænger nok af den enkelte og om de bor/arbejder i nærheden.

Jeg brugte engang en dygtig murer, som boede på sydsjælland, ca. 1 times kørsel fra mig i hovedstadsområdet). Han tog ikke ekstra for kørslen, da han var klar over, at han ikke ville kunne konkurrere om kunderne i hovedstadsområdet, hvis han lagde transport-tid på. I vores nye hus har jeg det seneste år brugt både VVS, murer, hulmursisolatør og gulvmand og ingen af dem har lagt transport på. De var dog også fra lokalområdet.

For nogle år siden brugte jeg en el-installatør til mine forældres hus. Han havde adresse 5 minutter væk, men ville alligevel have ½ time for kørsel, selvom jeg var første kunde på ruten dén dag...det var ikke fair.

Mvh. AllanE
...det hænger nok også sammen med markedssituationen og hvor meget håndværkeren har at lave.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis