Manglende fuge ved toppen af vindue på indvendig side - hvad kan og skal jeg gøre ved det?

Ja, og bonuspoints hvis nogen har et bud på, hvorfor dem der lavede fugen ikke kom længere. Måske kan fugen ikke hæfte over gabet mellem toppen af vinduet og væggen? Der er lidt længere afstand, end der er ved vinduets sider.

I kan se billedet herunder. Det ser ud til, at man er nået toppen og så har givet op. Der hænger normalt et plissegardin der er monteret i de der tre klemmer, så jeg er sluppet afsted med at bo her i nogle år uden at opdage det.

Nå, men hvad kan jeg så gøre ved det? Det bliver ikke lige en vinter, hvor man gider have alt for mange sprækker, det kan trække ind ad.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke man har været doven og fuget uden at tage gardinet ned og tænkt, at gardinet alligevel skjulte det sidste stykke. Der er ikke noget til hinder for at fuge det sidste også. Men det kan selvfølgelig være, at gardinet skal rykkes en smule ud, hvis der ikke er plads til det bagefter der er fuget.

Jeg ville helt sikkert lukke den. Hvis vinduet / huset er af ældre dato, kan det sagtens trække ind dér.

Sørg for at brugen en byggefuge - ikke en akryl/malerfuge.

Mvh. AllanE
Du kan sagtens have ret. Det ser også ud til, at der først er malet efter gardinet er sat op. Jeg synes ikke helt, det passer med tidslinjen for hvornår huset har fået en overhaling, at man skulle nå gardinet før man har gider lave vinduet færdig - men hvem ved. Jeg TROR godt gardinet kan blive siddende, men jeg skal under alle omstændigheder have klemmerne ned for at gøre noget ved det, og så må vi jo se, om de kan sidde der igen bagefter.

Mht. fuger har jeg kun erfaring med lidt silikone her og der, men det lyder til, at hvis jeg går i min lokale Silvan og spørger efter byggefuge til vindue på indersiden, så burde det gå. 

Der er noget skum inde bag ved. Skal jeg sørge for at holde afstand til det, eller må fugen godt komme til at ligge op ad skummet?
Super, tak for linket!

Så længe jeg ikke kan gøre skade ved at blokere ind mod skummet, så går det nok. Jeg kan leve med det hvis det bliver smågrimt. Der er jo ingen, der ser hullet nu. Så bliver der heller ingen der ser fugen bagefter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også