Bor til Makita

Jeg har lige købt en 
Makita DTD152Z  og skal købe et murbor til, men det skal se ud som Bits i enden. jeg ville kigge på silvan eller Bauhaus men jeg aner ikke hvad man kalder de bor. 
Kan nogen hjælpe? 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at søge på “murbor med sekskantet fatning”, så finder du bl.a. https://www.elgiganten.dk/product/hjem-rengoring-kokkenudstyr/varktoj-maskiner/murbor-med-sekskantet-skaft-rocker-60-mm-pa-kort/275900

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er sådan en sæt, ved jo heller ikke hvad kvalitet du går efter
Murbor​​​
Martin V
Jeg har efterhånden erfaret at det ikke kan betale sig at gå på kompromis med værktøj 😊
MrSantino skrev den 21-09-2022 10:15:16

Martin V
Jeg har efterhånden erfaret at det ikke kan betale sig at gå på kompromis med værktøj 😊

Undskyld, men hvorfor har du så købt en lille Makita til at bore i murværk med?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Fordi jeg fik af vide at den godt kan klare mursten. 
Jeg har selv en magen til, den er virkelig god hvis du skal skrue skruer i hele dagen da den vejer meget lidt.
Men jeg tvivler på den kan bruges som slagboremaskine da der ikke er nogen hammereffekt. Slagene den laver er roterende som en slagnøgle du f.eks spænder hjulbolte med.
  Husk at kom med en opdatering når du har prøvet.

Selvbygger med stort S. 
Slag er ikke nødvendig i mursten...

Har selv sådan en Makita slagskruetrækker, kunne da godt finde på at købe sådanne murbor, med sekskant, det lyder smart, har aldrig hørt om den før.

Vi prøver igen, i morgen --
MrSantino skrev den 21-09-2022 10:15:16

Jeg har efterhånden erfaret at det ikke kan betale sig at gå på kompromis med værktøj 😊

Hvorfor så købe et stykke legetøj til at bore i vægge?


Bent A, for mig er det ikke et stykke legetøj som du kalder det så jeg vil gerne frabedes smarte udtryk. 
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også