Græsslåmaskine kører i ryk

Vores græsslåmaskine er begyndt at køre i ryk. Lyden er sådan lidt vroom-vroom-vroom, men den kan godt klare at slå plænen. Før i tiden betød denne lyd at benzinen var ved at være tom, men tanken er fyldt, så det er ikke det.

Olieniveauet er højt, men ser ikke ud til at være for højt, og motoren oser overhovedet ikke. Da plænen sidst blev slået for nogle uger siden, lød det også sådan, men da var tanken virkelig tom, og der manglede kun nogle få meter, så der blev ikke fyldt særlig meget benzin i. Denne gang startede jeg med at fylde op.

Det er en AL-KO Highline med en Briggs & Stratton 675 exi Readystart motor.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden.   
Nogle motorer køre dårligt, hvis oliestanden er for høj.(høj oliestand kan skyldes, der render benzin ned i olien)
Det kan også være fordi der sidder skidt og gammelt græs omkring karburatoren, så omdrejningsreguleringen ikke fungere korrekt.
Endelig kan det være karburatoren trænger til en rensning, det er super godt at bruge karburatorspray til at puste det hele igennem med, bremserens kan bruges.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns,

Tak for velkomsten. Jeg har læst en anden tråd hvor der var benzin i olien, men jeg tror ikke at det er problemet, for jeg tror at så ville motoren have oset. Men jeg vil da forsøge at lugte til olien, og tømme lidt af den ud.

Skidt i karburatoren lyder ikke usandsynligt. Jeg ved bare ikke hvor karburatoren sidder, for den er ikke nævnt i manualen. Jeg gætter (ud fra beskrivelsen af hvad en karburator er i Wikipedia) at den må være i nærheden af luftfilteret, som jeg har stiftet en masse kendskab til efter at jeg i foråret lagde maskinen om på den forkerte side …

Manualen omtaler nogle gitre på toppen af maskinen lige ved luftfilteret. Karburatoren må vel sidde nedenunder. Så må jeg se om jeg kan åbne op og få den ud.

Du skal have tak for de gode råd.
hvis der er luft eller skidt i filteret vil den lave lige netop dette
har haft et par stykker hvor det forsvandt efter vi tvangsfylde benzinfilteret , så al luft kom ud
Problemet er løst: der var for meget olie i. Jeg har altid fyldt olie i til både det nederste og det øverste hul i oliepinden var dækket. Det var sikkert en fejl, men skyldes at jeg egentlig mente at jeg havde tømt den fuldstændig for olie, og så hældte jeg så meget olie i, som der stod, at der skulle være. I fremtiden kommer jeg mindre olie i, så kun det nederste hul er dækket.

Jeg forsøgte først at tage låget af, så jeg kunne kigge på karburatoren, men en af skruerne har en ødelagt kærv, så jeg må opgive. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få det låg af uden at save det op, så jeg håber at det aldrig bliver nødvendigt!

Tak til jer begge to for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis