1 lag fibergips vs 1 lag alm gips i loft

Hej LDS

Jeg opsætter generelt fibergips på mine vægge. Typisk 1 lag fermacell 12,5mm.

Det slog mig dog, hvorfor jeg egentlig gør det på lofterne også. Kan jeg ikke lige så vel opsætte 1 lag alm gips, når nu der alligevel er 100mm bred forskalling pr 30 cm bagved? Det er jo fint stabilt, og jeg behøver ikke tænke på lydisolering, da det er et 1-plans hus med fladt tag (dermed ingen etage oven over).

Jeg er til orientering ikke typen, der ofte lige hænger en 20kg tung lysekrone op i loftet.

Mvh. Emil
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man anbefaler altid 2 lag gips, men ved fibergips fuldkantet og limet kan man nøjes med 1 lag. 
Ved 1 lag gips kommer der nemt små revner. Jeg har brugt det herhjemme og kan da også små revner ved samlinger når jeg "pudser brillerne" 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tro sagtens du kan bruge 1 lag fibergips, det har jeg også gjort, dog i nogle forholdsvist små rum. Det kræver dog at underlaget er plant, +/- 5 mm vil jeg mene, ellers får du et bedre resultat med 2 lagt gips, der jævner bulerne mere ud.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også