Små hakker i bredpsartel

Hej. 
Jeg har en lækker bred ergo spartel jeg skal spartle en masse vægge med. Nu har jeg lige opdaget at der 2 steder på den er kommer ganske små hakker i, som man så kan se i spartlen over det hele. Der kan nemt slibes væk bagefter, men ville helst have det væk. Kan det fikses? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det luftbobler i spartelmassen eller mærker fra ergospartlen?
Hvis det er det første kan det skyldes at dit lag er for tykt eller der ikke er blevet presset hårdt nok da du trak det på, slib det let og træk et tyndt lag mere på.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det kan lade sig gøre at slibe en spartel med det rette værktøj, men er næppe umagen værd. Omkostningerne til anskaffelse af det rette slibeværktøj overstiger prisen på en ny spartel.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
BOFH skrev den 19-09-2022 23:34:50

Er det luftbobler i spartelmassen eller mærker fra ergospartlen?
Hvis det er det første kan det skyldes at dit lag er for tykt eller der ikke er blevet presset hårdt nok da du trak det på, slib det let og træk et tyndt lag mere på.

/BOFH 

 Det er desværre mærker fra ergospartlen, ikke spartelmassen. 

Du kan jo prøve med et passende langt stykke sandpapir (gerne smergellærred), og mindst 20 cm længere end spartlens bredde, på et plant underlag, og så slibe kanten plan, så hakkene forsvinder.
Det plane underlag kunne være et tykt stykke glas, men hvem har lige det. Eller en plan bordplade.
Du kan jo altid smide spartlen ud, og købe en ny, hvis det ikke lykkes med slibningen.

Vi prøver igen, i morgen --
Opdatering. Det lykkedes mig meget forsigtigt at slibe min spartel lige igen med en slibesten, så den nu er god igen(den er testet). Det skal lige siges at hakkerne var så små at jeg kunne mærke dem, men nærmest ikke se dem. Vildt at så lidt sætter spor i spartelmassen. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også