Underlag til granitskærver i meget tør carport

Hej

Jeg har en carport som er bygget af den tidligere ejer, hvor der dog aldrig blev anlagt nogen form for belægning. Jeg kunne godt tænke mig at få et lag med granit skæver, så jeg ikke træder så meget jord med ind i bilen. 

Carporten har et rimelig stort udhæng og en stor bøgehæk på den ene side, så jorden i carporten er meget tør og støvet, og ukrudt er ikke noget problem, hvorfor jeg tror granitskærver er den nemmeste (og billigste) løsning.

Jeg er dog i tvivl om hvor lidt gravearbejde og underlagssikring jeg kan slippe af med. Alle vejledninger online beskriver mere hvordan granitskæver anlægges i det fri, ikke i en carport. Tænker jeg vil kantsikre med herregårdssten, men hvor meget bør jeg grave ud til stabil grus, og fiberdug kan jeg vel droppe eller? Hører gerne folks meninger. 


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden    
Jeg har granitskærver i min carport, der er bare stabilgrus under (ca 15 cm), og 7 cm tykt lag skærve, det fungere upåklagelig, og ingen kørespor.

Men mindre stabilgrus kan nok også gøre det, bliver der kørespor, kan man jo bare fylde op med skærver.
Der er også nogle der bruger stenmel under skærver, men det har jeg ingen erfaring med..


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 19-09-2022 14:25:54

Hej og velkommen på siden    
Jeg har granitskærver i min carport, der er bare stabilgrus under (ca 15 cm), og 7 cm tykt lag skærve, det fungere upåklagelig, og ingen kørespor.

Men mindre stabilgrus kan nok også gøre det, bliver der kørespor, kan man jo bare fylde op med skærver.
Der er også nogle der bruger stenmel under skærver, men det har jeg ingen erfaring med..

 Tak og mange tak for svar!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis