Opsætning af lampe

Hej LDS,

Jeg var ved at sætte en lampe op i går, og fik det ikke rigtigt til at virke - er der nogle af jer der har en ide omkring hvor både den blå og brune ledning skal kobles til? Eller er der en måde jeg kan finde ud af hvor jeg skal sætte dem i?

Tak på forhånd
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge, som minimum, en polsøger, til at finde de ledninger med fase (230 volt). En bedre løsning er et multimeter, da en polsøger godt kan give udslag på 0-ledningen.
Er det noget korrespondence?

Normalt er blå = 0, brun = konstant fase og så er resten til korrespondance eller tænd/sluk fra en afbryder.

Laver alt selv - koste hvad det vil!
Du skal tilslutte det til den blå (nul) og til mellemledningen. 
Mellemledningen er sandsynligvis den røde, men kan også være den gule.
Du må prøve dig frem. Husk at slukke for strømmen inden du går i gang.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
cvorm skrev den 19-09-2022 10:36:12

Du skal bruge, som minimum, en polsøger, til at finde de ledninger med fase (230 volt). En bedre løsning er et multimeter, da en polsøger godt kan give udslag på 0-ledningen.
Er det noget korrespondence?

Normalt er blå = 0, brun = konstant fase og så er resten til korrespondance eller tænd/sluk fra en afbryder.

 At bruge en polsøger er ikke nogen god ide. Skal der endelig bruges et simpelt instrument, så brug en topolet udgave som f.eks:

En polsøger kan du få til at lyse for næsten ingenting. 

fase
Og så ville jeg forkorte og af isolere både den gule og røde så de kan monteres i hver sin af de ledige faste klemmer i udtaget. Og husk at der skal dæksel på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis