Oval 1200 liter oiletank godstykkelse?

Skal have skrottet en 1200 liter oval olietank, er der nogen der har et bud på godstykkelsen, vil egentlig helst bare tømme den for olie, og save den over med en stiksav, rense delene af og smide dem i jerncontaineren.

Som denne her billedet lånt på nettet...

Vi prøver igen, i morgen --
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke godstykkelsen er 3 mm.

Søren O
Ifølge olietankbekendtgørelsens § 31, stk. 3 er det ejeren, der skal sørge for at sløjfe et anlæg, såfremt brugen varigt ophører.

En olieforurening fra en gammel olietank hvor det ikke kan dokumenteres at tanken er sløjfet korrekt efter brugen for længst er ophørt, er ikke dækket af forsikringsordningen for villaolietanke. Du vil desuden få ejendommen kortlagt som forurenet.

Med det in mente vil jeg stærkt anbefale du får et autoriseret firma til at fjerne tanken og indsende de nødvendige papirer til teknisk forvaltning i den kommune. Tjek også oplysningerne på BBR.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg havde min egen 1200l tank + jeg havde fået en mer. de var tænkt at skulle være akutank til et solvarmesystem. Det blev så droppet pga solceller og pillefyr. jeg ringede til en skrothandler som afhentede dem. Derefter sendte jeg rettelse til bbr at olietank var destrueret. Der var ingen krav til dokumentation. godstykkelsen er nok de 3mm som søren o skriver. Jeg har hørt at hvis du skære den over og og den ikke indeholder olie så kan den afleveres på genbrugspladsen. Men hør lige først.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Rantzau skrev den 18-09-2022 21:16:59

Ifølge olietankbekendtgørelsens § 31, stk. 3 er det ejeren, der skal sørge for at sløjfe et anlæg, såfremt brugen varigt ophører.

En olieforurening fra en gammel olietank hvor det ikke kan dokumenteres at tanken er sløjfet korrekt efter brugen for længst er ophørt, er ikke dækket af forsikringsordningen for villaolietanke. Du vil desuden få ejendommen kortlagt som forurenet.

Med det in mente vil jeg stærkt anbefale du får et autoriseret firma til at fjerne tanken og indsende de nødvendige papirer til teknisk forvaltning i den kommune. Tjek også oplysningerne på BBR.

Nu var det jo ligesom ikke spørgsmålet..

Men hvis det kan berolige dig,  er ikke min oiletank, har bare lovet at dele den i mere spiselige bidder, for en bekendt, det er en tank han har købt på brugt på dba, men han har aldrig brugt den, og den er ikke registret hos ham, skønsmæssigt er der 10-20 liter olie/slam tilbage, som jeg så vil suge op og aflevere på genbrugspladsen.
Låner sådan en oliesuger, den er ret effektiv..

Søren O skrev den 18-09-2022 21:09:22

Mon ikke godstykkelsen er 3 mm.

Ja så er det jo ikke så slemt med stiksaven, har nogle Lenox stiksavklinger, de er fantastiske til at snitte i jern.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Så ankom tanken, tømt for det meste, undtagen lidt bundslam.
Det passer meget godt med 3 mm tykkelse, så blev jeg igen imponeret over Lenox stiksavklinger til metal, jeg startede ud med en brugt klinge, efter 10 minutter var jeg hele vejen rundt, fuld hastighed og pendul på stiksaven, jeg havde mærket op rundt, og smurt med skærepasta.
Se billedet af klingen brugt, men skære stadig fint....

Fik alt snask skrabet af, og i en gammel malespand, tørrede efter med et par klude, og flamberede så den lille oliefilm der var tilbage, med ukrudtsbrænderen.
Og snittede den så i mindre stykker med en plasmaskære.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også