Al-Ko plæneklipper går ujævnt.

Hej

Jeg har en 3år gammel Al-ko plæneklipper, som er begyndt at gå ujævnt.
Model Al-Ko 51.2 SP-A. med en Alko Pro 140 QSS(Loncin) motor.
 
Men den er begyndt at sætte ud/går ujævnt og lugter mere af benzin end den plejer, når man kører med den. Den skyder ikke, men det er som om at den springer en tænding over nogle gange(måske en gang pr sek.) Den starter ellers fint som den plejer.
 
Jeg prøvede først at kigge til tændrøret og rensede det, det var helt sort. Da det ikke hjalp skiftede jeg tændrøret, det hjalp heller ikke. 
Det lader ikke til at der forsvinder motorolie, i hvert fald ikke noget som kan ses på oliepinden. Mon benzinblandingen er forkert? Luftfilter ser også fint ud. Ingen stoppet indsugning. Jeg har adskilt karburatoren og renset dysen. Det hjalp heller ikke.
Så var min tanke at automatchokeren måske er aktiv hele tiden? Men den går også helt tilbage til at at der ingen choker er på(går ud fra at det er autochokeren, som sidder på udstødningen, og er forbundet til karburatoren med en stang?)

Har i en ide til hvad der kan være galt?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den æder motorolien, er stempelringene (cylinder/stempel) nok slidt.
Medmindre du har haft den vippet meget, så kan olien godt løbe ind i cylinderen.
Det vil også give et meget sort/sodet tændrør hvis den bruger olie...

Vi prøver igen, i morgen --
Det er skisme godt nok en dårlig motor hvis den allerede er slidt op efter 3 sæsoner. Vi bor i parcelhus med en grund på under 1000kvm hvor en stor del af grunden er hus/carport fliser og drivhus. Men det er jo også en Kina motor.

Men den bruger ikke så meget olie så det kan ses på pinden, den er præcis samme sted som da jeg skiftede olie i foråret.

Den kører på alkylat benzin som også skulle sode mindre. Så måske er der kun motorolien til at sode?

Er det normalt at sådan en motor ikke holder længere?
Prøv at se om der sidder blade eller andet ved tændspolen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis