Finde en dør med specialmål?

Hej!

Vi mangler en dør herhjemme, hvor der allerede er isat dørkarm samt tre dørhængsler (to må dog være nok, tænker jeg). Jeg har desværre ikke de tilhørende dele til hængslerne (dem der sidder på selve døren).

Der er masser af døre rundt omkring (fx DBA), men hvordan finder jeg bedst en dør? Målene er lidt specielle (78 x 203 cm og 3,5 cm dyb), så jeg ved ikke, om jeg bare skal finde en større dør og få det beskåret. Hvad tænker I?

(målene er baseret på størrelsen af en anden dør vi har, hvor dørkarmen er af samme størrelse)

Mvh Chaos
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok lettest at finde en, i et firma der handler med brugte byggematerialer..
Som her L I N K

Vi prøver igen, i morgen --
Målene 78x203 cm har været standard i mange år og findes både i 35 og 40mm. Dem finder du i rå mængder i GENBYG som je_ns anviser. Dog vil jeg anbefale du ser dem på stedet i stedet for at bestille i blinde på nettet.

Det midterste hamborghængsel er overflødig til en almindelig fyldningsdør.

Den bedste dør er et vidt begreb, men en fyldningsdør med felter svarende til husets stil er nok den bedste løsning.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har fundet en brugt dør i Genbyg til 800 kr, som jeg nok går efter. 

Dog kan jeg se en dør til 379 kr på nedenstående link, som er lidt større (82,5 x 204 cm). Ville det være en mulighed at købe denne og så få den beskåret til den rette størrelse (78 x 203 cm)?

https://www.silvan.dk/swedoor-easy-gw-825-mm?id=5200-9499869

Rettelse: Denne dør er for tyk, men vil det i princippet være muligt at beskære en dør?
Og så skal du nok ikke regne med at hængselplaceringen på en genbrugsdør passer til hængslerne i din dørkarm

Venlig hilsen
Knud
knudr skrev den 22-09-2022 12:14:27

Og så skal du nok ikke regne med at hængselplaceringen på en genbrugsdør passer til hængslerne i din dørkarm

Jeps, det har jeg tænkt på. Så der skal jeg købe nye. Og det samme med dørlåse kassen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis