Ukrudt i lidt større skala

Jeg er flyttet fra en parcelhushave til en gård. Før holdt jeg ukrudtet nede med skuffejern, plæneklipper og lidt roundup eller Biltemas eddikebaserede mellem fliser. På min gård er der store arealer med småsten, gårdspladsen og hele vejen rundt om gården, så det synes umuligt med skuffejern/gift. Hvad gør man bedst/hurtigst/billigst?
Tak

Tak!
Jeg er flyttet fra en parcelhushave til en gård.... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altid et temperamentsspørgsmål mht. til det der ukrudt.   
(Søren ryge sagde engang at ukrudt er blot en plante der er uønsket eller står forkert...   )

Ral og skærver kan lægge en dæmper på det, men det hjælper ikke blot at lægge 2 cm ud.
Nogle har held med at lægge 5 cm ral ud, og kan så holde det med at få en lille harve til havetraktoren, og harve det ca.1-2 gange om ugen, alt efter hvor tosset man er med at side på nakken af sådan et kræ.

Vi har lige overtaget et hus med ral i indkørslen (en blanding af 4/8 - 8/16 mm perlesten/ærtesten), og der har de været lidt for fedtet med laget (1-2 cm lag). Der gro ukrudtet lystigt, og det jeg gør er at luge i hånd.
Til forår og sommer når skidtet kigger frem igen, tænker jeg at bruge en kombination af håndlugning og gasbrænder (termisk ukrudtsbekæmpelse) for at holde det nede.
-Hvis jeg kan finde penge til det, skal der bestilles et læs ral, så jeg kan få et tykkere lag på.
Kemi vil jeg rent personligt aldrig bruge på min egen matrikel, uanset om det er det der kræver autorisation eller ikke gør.

Hvis det var min gård (og gårdspladsen var fornuft fast uden slaghuller, bagfald og dumme sumpede steder), så vil jeg lægge noget perle- eller nøddesten ud i enten natur- eller sø/hav "farvet", da jeg synes det vil passe bedst til en landejendom.

Ps: pigstens belægning ville også være super flot, men det er noget mere omfattende at lave men holder for evigt! men i sidste ende vil der også komme ukrudt der.   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis