Styring af cirkulationspumpe varmt brugsvand

Jeg har cirkulation på mit varme brugsvand, der sidder en stikkontakt timer på så den kører 2 min hver time, det irriterer mig dog at det sjældent passer med at der er varmt vand når jeg skal bruge det!
Jeg overvejer nu om man kan lave noget som feks starter en trappe lys timer trådløst, så man feks kan have en IHC wireless kontakt liggende i en skuffe på begge badeværelser og en i køkkenet som man kan trykke på så cirkulationspumpen starter, trappelystimeren skal så slukke efter måske 2 min. Så er det varme vand nået frem.
Kan man det og hvad skal jeg bruge?

 If it dont fly, it is too heavy!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start og stop ur på !! så sættes klokken på fx 05:00 til 7:00 også igen når man kommer hjem fra arbejde 16:00 til 20:00 når bad og opvask evt er overstået.   ( 2 min i timen vil aldrig blive til noget )

Du kan også gå den dyre vej får pumpen udskifte der er flere modeller der er pumper med indbygget termostat der starter og stopper på temperaturen der er os en pumpe hvor uret er indbygget på selve pumpe 😉

Håber dette kan bruges
Tak, jeg kunne godt tænke mig at pumpen kun kører når der er trykket på en kontakt, jeg ved det kan laves med kabler, men det er ikke muligt at trække kabler til det, så det skal være trådløst, kan også laves med en app, men det er heller ikke den løsning jeg ønsker, måske noget philips hue kan løse det eller via WiFi bare med en kontakt

 If it dont fly, it is too heavy!

Stikkontakt med wifi - så kan du tænde og slukke fra din telefon.. burde kunne lade sig gøre

Mange hilsner
Polite
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis