Nilfisk kloakrenser

Nogen der har erfaring med denne? Jeg har cirka 6 meter plast kloakrør mellem samlebrønd og septiktank hvor der sidder en prop. Der er lidt gennemstrømning, men der står forholdsvis meget vand i samlebrønd lige før rør, så tænker der stadig må være en prop?
Er i tvivl om Nilfisk renser er kraftig nok eller om der skal en rigtig slamsuger til.

Vh
Carsten 

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den kan sagtens få en prop løs , du skal dog ikke regne med at den kan rense 100% rent , så skal der noget større til
Jeg har vældig gode erfaringer med den renser som høre til min 80bar KEW højtryksrenser. jeg ved ikke om det er den samme du henviser til. Men min tager det hele.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ok jeg må prøve. Tænker ikke der kan være rødder i rørene, når det er plastrør? 

 

det er sjældent der er rødder i pvc
det mest normale er fedt og sæberester , de kan blive som beton
problemet med de små hobbyrensere er at de ikke kan give nok til at rense et 110 rør , de er beregnet til 50mm rør , men normalt kan de sagtens rense nok til at det kan køre et godt stykke tid igen
Jeg havde en prop mellem 2 samlebrønde, hvor der går en 110mm mellem, den fik min 130bars med 8m kloakrenser banket hul igennem igen, så det kører fint igen, nu knapt et år efter.
Det bedste er du angriber fra septik tanks siden i dit tilfælde, for at få det du "slår løs" til at blive skyllet væk lidt ad gangen, frem for alt du løsner, skal igennem samme indsnævning, og potentielt blive ved at blokkere røret, hver gang det kommer hen "til hullet".

 

Annonce
kovas skrev den 17-09-2022 14:16:57

Jeg har vældig gode erfaringer med den renser som høre til min 80bar KEW højtryksrenser. jeg ved ikke om det er den samme du henviser til. Men min tager det hele.

 Nilfisk har opkøbt KEW, så det er Nilfisk der er produkt navnet idag.


 

Der sidder sådan en kort fjeder med en kugle i ude for enden. Som svirper rundt. Den renser nemt et 110mm rør.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Som Steensen skriver skal du rense fra septiktanken og mod samlebrønden. Det kaldes at spule modstrøms og gør at det løsnede materiale bliver ført væk. Sommetider har slamsugeren også snablen i den brønd, der bliver spulet fra, hvis materialet skal fjernes.

fase
kovas skrev den 17-09-2022 22:50:10

Der sidder sådan en kort fjeder med en kugle i ude for enden. Som svirper rundt. Den renser nemt et 110mm rør.

 kan godt være du tror de er rene

fjederen er der for at den skal komme nemmere rundt i bøjninger , den renser godt nok det ud der ikke sider godt fast , men i de fleste tilfælde er der fedt og sæbeaflejringer , dem klare den ikke , det vil du også nemt se hvis du har kamera i efterfølgende
har set det utallige gange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis