Radiatorventil, udskiftning

Kære alle

Jeg vil gerne skifte denne radiatorventil. Er det et muligt gør-det-selv projekt? 

Jeg har to rør til radioatorerne mellem etageadskillelserne. Dvs. fremløb og returløb. Betyder det, at jeg har 2-strengs anlæg?

Jeg vil meget gerne bede om hjælpe til at finde ud af, hvad jeg skal købe til opgaven? 

På forhånd tak for jeres hjælp.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om det er gør-det-selv vil være individuelt, men du skal have vandet af dit centralvarmesystem før du kan skrue ventilen af. Så skal du købe en vinkel radiatorventil - og hvorvidt du kan få en i samme mål, er jeg i tvivl om, men mon ikke. Dernæst en ny termostat.
husk også pakgarn og pasta når du skal skrue den nye ventil på.

hvis denne radiator er på første sal, behøver du muligvis ikke tømme det helt - men husk at luft godt ud, efter genpåfyldning af vand.

Mange hilsner
Polite

Om du har et- eller tokredsanlæg kan du finde ud af ved at måle forskellen på frem- og returløb ved fyret. Hvis returløbet er næsten lige så varmt som fremløbet tyder det på at du har etstrengsanlæg.

Søren O
har du centralvarmeanlæg eller fjernvarme? Har du fjernvarme har du formodentlig en termostat på returløb, og så er jeg lidt i tvivl om havd du selv må rode med..

Mange hilsner
Polite

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis