Fremføring af koldt brugsvand

Jeg er i gang med at skulle fremføre brugsvand i min gulvkonstruktion. Planen har egentlig hele tiden været bare at trække 15mm rør-i-rør pex uden isolering direkte i grusen.
Jeg er så småt gået i gang i dag, men er da blevet i tvivl om der er chance for at slangerne fryser?
Jeg lægger 2x150mm flamingo, så det er også en mulighed at trække dem mellem lagene. Jeg vil gerne lave det så nemt som muligt, og vandet bliver jo også koldere hvis det ligger i grusen.

Er der nogen standarder eller lovgivning der siger noget om dette, og hvad er fremgangsmåden?

Tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe det er inde i huset fryser de ikke, koldt vand føres hovedsageligt under isolering.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er helt normalt at føre koldtvandsrørene under isolationen. Du vil have en temperatur på ca. 5 - 8 °C i jorden.

fase
Det er simpelthen så lækkert når det kolde vand ligger under isoleringen. Det varer 2-3 sekunder, så er der koldt vand - lige til at drikke. Det giver også besparelse på vandforbruget, da hanen ikke skal løbe i “lang tid” før der er koldt vand.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis