Montering af en-rums varmegenvinding - tilkobling af el

Jeg er i gang med at montere tre stk Siku Comfort 160 Wifi i min kælder. Men jeg er ikke super ferm til el, så kan nogen lige byde ind med hvordan jeg klarer montagen?

Skal jeg bruge installationskabel eller hvad skal jeg have fat i?
Hvilke farver skal hvorhen? 
Tænker bare at bruge den stikkontakt, jeg har fræset ind. Er det fint eller skal den have fast strøm inde fra dåsen? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan tage den fra stikkontakten. Du skal bruge almindelig 2 leder pendel ledning og så med en stikprop. Det skal monteres i N og L . Der er ikke nogen jordklemme.  
Der er så vist at du kan gå videre fra de samme klemmer til næste ventilator men de kan også komme fra deres egen stikkontakt 
Klemmerne XP 2 er til noget ekstern varme 
XP3 siger power suply til noget analog sensor som vist kan være noget fugt sensor.
Men jeg tror det kører blot med strøm på 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så almindelig lampeledning og en stikprop. Det skulle være til at finde ud af. 👍
Hvis jeg påtænker at den skal have fast strøm og ledning lægges i væggen. Så snakker vi vel installationskabel hvor jeg kun bruger blå/brun? 
Hvis du laver installationen som fast installation, ville jeg afslutte i en stikkontakt eller et lampeudtag til hver af de tre ventilatorer og montere en afbryder så du kan tænde for strømmen samlet. Den faste installation laver du med treleder kabel eller ledning i rør.

fase
Fast installation skal monteres bagud af stikkontakt eller lampeudtag. 
For god ordens skyld: Det er elektriker arbejde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej FeuerDK. Jeg er igang med samme projekt som dig (netop med Siku 160 Wifi). Hvad er din erfaring med produktet?
Tænker på støj, effektivitet, betjening (specielt via wifi) ?
At det var nemt at have med at gøre. Men Wifi er ligegyldigt at tilkøbe.
Der kommer noget lyd fra dem, men det er minimalt på trin 1 og 2.
Fungerer fint og har taget den sidste snert af kælder, vi havde i den del der ikke var gennemgang i. Så det kan kun anbefales. 🙂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis