Kan/må isolering trykkes

Hej alle GDS'ere jeg har fået sat nye vinduer i og skal igang med at lave inddækning. Jeg har et hul mellem muren og pladen på 40 mm og kunne godt tænke mig at isolere dette, men kan kun finde isolering i 45 mm, så vil gerne høre jeres mening om det er ok at "trykke" det sammen så det kan være der? 
Mvh Tinka
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan let deles så isoleringen er 40 mm istedet.

Selvbygger med stort S. 
I princippet mister isolering dens isoleringsevne hvis den presses meget (det er luften der isolere). Men på den anden side skal den heller ikke skæres helt præcist til fordi der kan sive luft der hvor isolering ikke er hel tæt op mod siderne. For 5 mm ville jeg blot presse den ind, så du sikker det er tæt når den udvider sig igen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Superdiy: har prøvet at dele det men det bliver tykt i den ene ende og tyndt i den anden, derfor har jeg opgivet denne løsning
Operdan: det var også umiddelbart min mening at når der kun er tale om 5mm så var det ok, men rart at høre at andre har den samme opfattelse, tak
Det er korrekt at du "ødelægger" lidt af isolerings evnen ved at trykke det. Men du ødelægger mere ved en upræcis tilskæring, og det er meget svært at skære 5 mm af.
Så af de 2 onder så er det bedste at presse det lidt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Nu kender jeg ikke opgaven, men måske det var muligt at lave mellemlæg af eks. 5mm krydsfiner, så du ikke klemmer isoleringen..

Vi prøver igen, i morgen --
ev elmand: tak for svar, ja jeg har i hvert fald opgivet at prøve at skære de 5 mm af i tykkelsen og at trække det fra hinanden er umuligt at få pænt, så jeg vælger at trykke det

je_ns: Jeg forstår ikke dit svar??????
Ja, du kan god klemme isoleringen.

Ang. det je_ns skriver, så er det ham der har misforstået din beskrivelse, og "bytter om" på 45 og 40mm.

 

Fanja skrev den 16-09-2022 11:30:16

Hej alle GDS'ere jeg har fået sat nye vinduer i og skal igang med at lave inddækning. Jeg har et hul mellem muren og pladen på 40 mm og kunne godt tænke mig at isolere dette, men kan kun finde isolering i 45 mm, så vil gerne høre jeres mening om det er ok at "trykke" det sammen så det kan være der?
Mvh Tinka

 



Steensen skrev den 17-09-2022 21:44:04

Ja, du kan god klemme isoleringen.

Ang. det je_ns skriver, så er det ham der har misforstået din beskrivelse, og "bytter om" på 45 og 40mm.

 Jeg har nu ikke byttet rundt på noget..

Hvis hulrummet er 40 mm "tykt" så forøg tykkelsen ved at ligge strimler på 5 mm tykkelse mellem pladen og hvor den fastgøres, så hulrummet på den måde bliver 45 mm.
Men det er jo ikke sikkert det er muligt?


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis