Ændre vindues hul til dør hul i ind og udvendig mur, hvordan?

Jeg har et vindue i køkkenet, det vil jeg gerne ændre til en terrassedør.
Heldigvis er bredden på vindue og dør den samme, så der er allerede overlægger osv. Men under sålbænken skal jeg jo have ændret på murværket. Før jeg går i gang vil jeg gerne kunne forberede mig lidt, fx ved at se lidt YouTube der viser processen, eller evt. lave et dør hul i en eksisterende mur..... Nogen gode link eller guides?


MVH Njord
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der blank mur eller pudset? Hvis det er pudset kan du bare skære det ned i ønsket niveau og pudse kanten op.
Hvis det er synlige mursten er det væsentligt om de udvendige skift i studsfugerne flugter ned igennem linjen hvor din dør skal være? 
Et billede ville hjælpe...

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Vandskuret ude som inde ! 
Så kan du skære det lige ned udvendig med stor vinkelsliber, måske lige lidt runding af  den skarpe kant af hjørnet så det er ud som oppe ved vindues åbning Bagefter vandskure kanten. 
Indvendig skal du mure nogle stumper mursten ind, så hulmuren bliver lukket. Men forinden har du placeret 20 mm tyk og ca. 120 mm bred  flamingo strimmel op langs ydermuren. Så får du brudt kuldebro. 
Terrassedør fastgøres i ydermur ved døres fals men på sådan en måde at din flamingo strimmel bliver skjult bag dørkarm. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis