Ledning på husgavl og under terrasse

Vores elektriker skal trække strøm til vores nye skur og opsætte ny gruppe i vores eltavle, og der er vel omkring 20 mener fra eltavlen til skuret. Jeg skal i gang med at grave, men jeg vil kunne spare i hvert fald 15 meter i gravearbejde, hvis jeg i stedet lader kablet ligge under vores træterrasse. Mit spørgsmål er, om man må det, hvis man eventuelt lægger det i samme type rør, som man ville beskytte det med under jorden? Samtidig vil jeg høre, hvad reglerne er for at lade et kabel køre på gavlen af huset?

På forhånd tak

Svend
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker det eneste sikre er at du spørger din elektriker hvad han vil lægge navn til.


MVH Njord
Ledning må fastgøres på gavl og den må gå under terrasse osv. Men den skal beskyttes efter gældende regler. Det indebærer beskyttelses rør nederst når den kommer ned ad gavlen, og hvis den ikke kan graves ned under terrasse så også rør der. 
Om det er pæn med en ledning op ad gavlen må du naturligvis selv afgøre, men efter min mening er det meget grimt.
Og besværet med rør osv. kan måske blive i nærheden af den sved du får på panden ved at grave de ekstra 15 m. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis