Varmepumpe elforbrug

Hejsa,
Er ved at undersøge hvor meget der er at spare ved at skifte fra naturgas til varmepumpe. Men har lidt svært ved at finde noget omkring el forbrug.
Skal kun bruge den til gulvvarmen. Har noget genvækst eller hvad fanden det hedder til brugsvand.
Så altså varme pumpe til gulvvarme og det er det.
Hvad vil den så bruge i strøm når den ikke skal varme brugsvand op. Nogen der har en ide?

Og hvad med køb og installation af den? Den er vel lidt billigere når der ikke skal en særligt stor tank til at klare gulvvarme som det eneste.

Pft
Claus 

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget naturgas bruger du om året?
Der skulle være ca 10 kw i 1 m3 naturgas..
Men elprisen er bundet op med prisen på naturgas, så den er også dyr pt.
Der er lige åbnet en ny pulje, hvor du kan søge tilskud, til skift fra naturgas til varmepumpe, som jeg husker er tilskuddet 15-25000 kr efter størrelse på hus mv.

Vi prøver igen, i morgen --
Bruger ca 1100 m3 gas om året.
Så det vil sige i omegnen af 3000-3500 kWh strøm om året

Ja så godt at puljen blev åbnet men opgav lidt igår 😂

 

Med alt forbehold burde en varmepumpe luft/vand, bruge 3000-3500 kw el om året.
Har ikke sat mig ind i reglerne, men skal man ikke have et tilbud, fra et firma for at kunne søge tilskud?

Vi prøver igen, i morgen --
Hvornår er dit genvex fra. Suger det kun eller blæser det også frisk luft ind. 
micko skrev den 15-09-2022 09:47:21

Hvornår er dit genvex fra. Suger det kun eller blæser det også frisk luft ind. 
Er næsten sikker på at det er fra huset blev bygget i 1998
Det er et Nilan VGU 250 er ikke 100% inde i det må jeg indrømme

 


 

Annonce
Havde det samme hos mig selv. Jeg frakoblede mit da varmepumpen kan producere det varme vand billigere. Da din vgu kun suger ligesom min gjorde, så kan  du smide en kanalventilator på som kan suge. Dette har jeg gjort.

Hvor stort er dit hus. 

Mit er 140kvm og er også fra 1998. Så tænker at isolering er den samme. Jeg bruger ca 4400kwh på et år. Det er gulvvarme og brugsvand. Kan nok godt bruge mindre men konen er bange for at fryse. Jeg kører med fuldt fremløb på min gulvvarme da jeg ikke vil have at følerne skal styre min temp, og så har pumpen mindre start/stop 
Jeg gav 89000kr for min pumpe for 1 år siden og fik 21000kr tilbage i tilskud. Men kan fortælle at den er steget til 116000kr nu hos samme installatør 
Tak skal i alle have - Det giver mig en ide at arbejde udfra :)

 

Fjernet af moderator
(Årsag: )

Hej, alle sammen! Jeg venter på dit besøg! Hav en god dag. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis