Reklamation på reparation

Efter at have påkørt et rådyr er min bil blevet repareret. Rep. af buler i venstre bagdør og en tur til autolakereren. I alt 14000 kr. Den var på værksted i 4 dage. 

Jeg hentede bilen fredag eftermiddag, og bemærkede intet. Rep. ser fint ud. Ej heller da jeg kørte korte ture lørdag og søndag opdagede jeg noget.

Mandag nat kørte jeg på arbejde. Jeg bemærkede at vinduesviskerne lød lidt underlig, men tænkte ikke mere over det. Mandag morgen kørte jeg hjem. Der var lavthængende sol, som er vanligt for årstiden. Jeg havde vanskeligt ved at se ud af forruden. Som om der var noget på den. Da jeg var kommet hjem kunne jeg mærke på forruden at den ikke var glat. Den ydede lidt modstand mod fingrene. Jeg fik mig en lur, og hentede min søn i skolen. Forruden virkede ok. Kun enkelte gange kunne jeg se “noget“ på ruden.

I løbet af dagen tænkte jeg at det kunne være malingstøv fra autolakereren. I dag kørte jeg til mekanikeren. Inden havde jeg sikret at problemet stadig var der. Han kom ud, og da han satte sig i bilen sagde han hurtigt at det var maling.

“Normalt dækker de hele bilen ind, selv om det ikke er meget der skal males“, sagde han. “Åbenbart ikke her“, svarede jeg. “I teorien kan der være maling på en stor del af bilen“, fortsatte jeg. Det gav han mig ret i.

Der skulle gøres noget ved det, og han ville kontakte maleren. Jeg fik besked 3-4 timer senere. Jeg skulle bare køre ned til maleren; så ville han ordne det med det samme.

Jeg kunne fortælle ham, at i mellemtiden havde jeg talt med en kollega, der har arbejdet som autolakerer. Han kunne se malingstøv flere steder på lakken.

Det ville autolakereren også ordne for mig.

Jeg har været noget træt af det. Jeg er dog glad for at jeg opdagede det, men synes det er en træls situation.

Jeg har selv lidt vanskeligt ved at se de samme problemer på lakken som min kollega har, og vil derfor få vanskeligt ved at udpege de områder der har problemer. Det er åbenbart sværere at se på en hvid bil, end en sort eller mørkeblå. Jeg har mest lyst til at sætte bilen ved autolakereren, og sige til ham at jeg som lægmand ikke har samme ekspertise som han selv har. Jeg vil bede ham om at bruge sin viden, og ordne de steder der er malingstøv på.

Jeg ser helst at jeg ikke skal vende tilbage for at han skal kigge på det igen. Den skal laves første gang, og jeg skal ikke være ringere stillet end før skaden. 

Jeg har aftalt med min kollaga, at han vil gennemgå bilen efter den har været ved autolakerer.

I øvrigt er det lidt utilfredstillende at der er et fint lag af slibestøv inde i bilen. Det burde de nok havde taget sig af, men det er ikke det store problem.

Hvad mener I?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Send den tilbage til autolakeren, og sig du forventer han polere den del af bilen der ikke er nymalet, samt renser alle ruderne..
Hvordan ser den ud i dørkarmene, der kan også ofte være sprøjtestøv...

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar.

God idé.

Jeg tænker (håber) at han selv er træt af det. Det ville jeg i hvert fald være hvis jeg havde leveret en ydelse som ikke var ok.

Han er nok heller ikke interesseret i at jeg gør mere ud af det. Jeg kunne godt tage fat i mit forsikringsselskab der har betalt regningen, men jeg tror at høflig og høvisk tale er første skridt. Jeg tror det virker, da jeg kunne forstå på mekanikeren at jeg bare kunne komme forbi autolakereren.

Jeg kan ikke se noget i karmene pt. Jeg kigger i morgen når der er lidt bedre lys.
Jeg var forbi autolakereren for nylig. Jeg præsenterede mig og han sagde “ja, det var noget med en forrude”.

Det var rigtigt, men der var desværre også observeret sprøjtestøv en del steder på lakken. Jeg fortalte ham at jeg havde haft en tidligere lakerer til at kigge på den, og han havde opdaget det flere steder på lakken. Jeg lod ham vide hvor, og påpegede forskellen mellem problem områderne, og steder hvor der ikke var fejl.

“Det kan være så meget“, var svaret. “Trafikfilm osv.”.
”Var det sprøjtestøj, ville man nemt kunne se det som skygger”.

Det vidste jeg ikke noget om, men jeg spurgte om det ikke var meget nemmere at se på en sort eller mørkeblå bil?I modsætning til en hvid, hvor det skulle være svært at se.

”Mjoh… det er vist rigtig nok”. (Pause). ” Nå, men den må vel vaskes ned, så”.

Jeg rakte ham nøglerne, og sagde at han kunne ringe en gang i morgen når den var klar.

Han ringede dagen efter og jeg hentede bilen. Alt virker til at være ok.

Jeg har ikke haft tid til at have min kollega til at kigge den efter endnu.
Er det ikke ok at du er tilfreds med bilen ? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 17-09-2022 23:06:07

Er det ikke ok at du er tilfreds med bilen ? 

 Jo, det ser fint ud, og jeg kan heller ikke mærke noget på den.

Jeg har dog ikke haft tid til at kigge alt efter. Ej heller har min kollega kigget på den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også