Efter at have påkørt et rådyr er min bil blevet repareret. Rep. af buler i venstre bagdør og en tur til autolakereren. I alt 14000 kr. Den var på værksted i 4 dage.
Jeg hentede bilen fredag eftermiddag, og bemærkede intet. Rep. ser fint ud. Ej heller da jeg kørte korte ture lørdag og søndag opdagede jeg noget.
Mandag nat kørte jeg på arbejde. Jeg bemærkede at vinduesviskerne lød lidt underlig, men tænkte ikke mere over det. Mandag morgen kørte jeg hjem. Der var lavthængende sol, som er vanligt for årstiden. Jeg havde vanskeligt ved at se ud af forruden. Som om der var noget på den. Da jeg var kommet hjem kunne jeg mærke på forruden at den ikke var glat. Den ydede lidt modstand mod fingrene. Jeg fik mig en lur, og hentede min søn i skolen. Forruden virkede ok. Kun enkelte gange kunne jeg se “noget“ på ruden.
I løbet af dagen tænkte jeg at det kunne være malingstøv fra autolakereren. I dag kørte jeg til mekanikeren. Inden havde jeg sikret at problemet stadig var der. Han kom ud, og da han satte sig i bilen sagde han hurtigt at det var maling.
“Normalt dækker de hele bilen ind, selv om det ikke er meget der skal males“, sagde han. “Åbenbart ikke her“, svarede jeg. “I teorien kan der være maling på en stor del af bilen“, fortsatte jeg. Det gav han mig ret i.
Der skulle gøres noget ved det, og han ville kontakte maleren. Jeg fik besked 3-4 timer senere. Jeg skulle bare køre ned til maleren; så ville han ordne det med det samme.
Jeg kunne fortælle ham, at i mellemtiden havde jeg talt med en kollega, der har arbejdet som autolakerer. Han kunne se malingstøv flere steder på lakken.
Det ville autolakereren også ordne for mig.
Jeg har været noget træt af det. Jeg er dog glad for at jeg opdagede det, men synes det er en træls situation.
Jeg har selv lidt vanskeligt ved at se de samme problemer på lakken som min kollega har, og vil derfor få vanskeligt ved at udpege de områder der har problemer. Det er åbenbart sværere at se på en hvid bil, end en sort eller mørkeblå. Jeg har mest lyst til at sætte bilen ved autolakereren, og sige til ham at jeg som lægmand ikke har samme ekspertise som han selv har. Jeg vil bede ham om at bruge sin viden, og ordne de steder der er malingstøv på.
Jeg ser helst at jeg ikke skal vende tilbage for at han skal kigge på det igen. Den skal laves første gang, og jeg skal ikke være ringere stillet end før skaden.
Jeg har aftalt med min kollaga, at han vil gennemgå bilen efter den har været ved autolakerer.
I øvrigt er det lidt utilfredstillende at der er et fint lag af slibestøv inde i bilen. Det burde de nok havde taget sig af, men det er ikke det store problem.
Hvad mener I?