Sol celle skur - men med backup fra elnettet?

Hej alle

Jeg har et skur hvor jeg trækker en 90-100 watt en stor del af vinteren.Da skuret er isoleret, så har jeg en 80 watt tube heater kørende og jeg dyrker lidt spise svampe, så der er også en svag lampe og en pumpe der kører i ny og næ.

Med de priser vi har nu, så frygter jeg for vinteren, og overvejer om jeg ikke skulle smide et 200-300 watts solcelle på taget, og vinkle de 35 grader mod syd.

Tanken var, at et batteri ville opsamle overskydene strøm men at elnettet ville kunne oplade batteriet når det var ved at løbe tør. På den måde behøver jeg ikke sende til elnettet.

Men er det forsvaligt og er det lovligt ?
Hej alle Jeg har et skur hvor jeg trækker en 90... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville ønske at jeg turde arbejde med åben ild - men da det er et skur, så tør jeg ikke. 
Men det ville være en billig løsning.

Og ja  - de kan godt lide fugtigt miljø, men har den i et vækst telt der er helt lufttæt  :)
Man må forvente at den påtrykte kapacitet på blyakkumulatorer passer. De tager blot skade hvis de bliver afladet helt, og kan slet ikke tåle at stå uden opladning. Derfor er de ikke så egnede til den type opgaver som litium-celler, der er mindre følsomme.

I en bil er akkumulatoren stort set fuld opladet hele tiden. Det er kun en brøkdel af den samlede kapacitet, der bliver brugt ved en normal start af motoren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis