Prop vil ikke gå op i vores DenForm spa

Vi har købt et hus med et DenForm spabad, der har sådan et hjul man drejer på for at løfte proppen til udtømning.
Men proppen bevæger sig ikke op og ned. Jeg har fisket den op med en sugekop og når jeg drejer på hjulet og kigger ned er der ikke noget der bevæger sig nede i afløbet.
Ville ellers forvente at der er bevægelse, som skulle skubbe proppen op.

Er der nogen der er bekendt med dette problem og kender til en evt. løsning?
Jeg tænker umiddelbart at problemet kan opstå på alle spabade.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal være noget der bevæger sig og som skubber proppen op. Når det så ikke er tilfældet må der være nogen stænger hvor skruer er gået løs. 
Jeg har lige skimmet installations vejledning til en Denform spa. Den er på 70 sider og mindst 50 sider omhandler programmering. Jeg ser ingen fysiske tegninger der indikerer hvordan det virker. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej.

Vil lige følge op med løsningen, såfremt andre skulle finde tråden.

Kontaktede DenForm kundeservice som gladeligt hjalp.

Det er et kendt problem at kalk ig skudt får proppen til at sidde fast. Intet er knækket/løst.

Løsningen var at sprøjte silicone spray ned på den plastik-ring der skulle kunne bevæge sig op og ned og så blot motionere mekanikken med drejehåndtaget. I starten stak jeg en skruetrækker ned løsnede plastik ringen med den. Efter en del motionering og silicone spray kunne man igen løfte proppen med hjulet. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis