Erfaringer med Ifø samletank

Hej.

I vores kolinihave påtænker jeg at lave et nyt udhus, hvor jeg lave et rigtigt træk & slip.

Hertil har jeg kigget på Iføs samletanke Exo-trapper, på 3000 & 4000 ltr.

http://www.ifoecotrap.com/templates/drainsystemPage.asp?id=1851

Nogle der har erfaringer med sådanne banditter ?

Hertil tænker jeg om Ifø's bud på tømning hvert 2. år ved fritidshus holder, eller om det skal gøres oftere, og hvilken pris skal man regne med for en tømning! "hmm, det lød spooky" :lol:

På forhånd tak.

Mvh.

Kim
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej K7

Vi har i familien et sommerhus med samme system, dog er samletanken en glasfiberarmeret olietank på 5000 l. Systemet fungerer fint, efter en sæson med 2-3 personer i huset gennem 3-4 mdr er tanken oftest blevet tømt 1-2 gange. Tømningen afregnes med kommunen på samme måde som renovation (2 "gratis" tømninger pr år)
Hvor tit din tank skal tømmes afhænger jo meget af hvor ofte og hvormange der er er i huset. Hvis dit toilet skyller rundt regnet 10 l vand ud pr gang er tanken fuld efter 300 gange. Dvs at 2 voksne som benytter toilettet 2 gange pr dag, har fyldt tanken efter 2,5 måned.
Afregningen for en tømning kan jo varierer, jeg forestiller mig ikke at en tømning kan foregå i jylland under 500 kr "orange" mon ikke også det ofte er dyrere?
Hvad med at lave et lille nedsivningsanlæg?

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis