vandlås suges tom

Hej. jeg bor i et hus med 2 etager + kælder. På det seneste har jeg sommetider bemærket når jeg er i bad på 1 salen at pludselig suges vandlåsen i toilettet tom. toilettet er aldrig stoppet eller har svært ved at skylle ud, og vandlås suges kun tom ifm man tager bad. de har lavet kloakarbejde i vejen for lidt tid siden, så ved ikke om det kan skyldes noget de har ændret i kloakken i vejen. Nogen forslag på havd det kan være?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bredker
bredker
2039 9760
der mangler en udluftning på kloakken
NB12345
NB12345 Trådstarter
42
Men er kan det bare komme efter at have virket fint i 10 år eller er det pga arbejdet i vejen?
Søren O
Søren O
5561 7000
Kloaken i vejen har måske tidligere ikke fungeret ordentligt, så der har været “delvis bremset” for dit afløb.
Prøv at montere en vacuumventil på afløbsrøret på 1. sal.

Søren O
Annonce
Steensen
Steensen
2568 8700
Jeg havde den udfordring med gulvafløbet i badeværelset i stue etagen, og der viste det sig at problemet var en delvist blokkeret afgang fra den sidste (længst fra kloark i vejen) af 3 samlebrønde, så da afgangen blev fuldt blokkeret, kunne intet komme ud fra 1. sal eller stue etagens badeværelser, men løb ud af dræn-afløbet i kælder trappen.
Efter forbindelsen mellem sidste og næst sidste blev renset op, kunne der komme luft igennem brønddækslet og kloarken, og jeg har i lang tid (ca. 1 år nu) ikke haft problemer med vandlåse der bliver suget tomme.

Så tjek at dine brønde kan få luft via brønddæksler, installer en vacuum bryder i dine afløb indendørs, og tjek at dine afløb ikke er helt eller delvist blokkerede nede i samle brønde.

Ja en delvis forstoppelse kan det godt skyldes, så får man en "dobbelt vandlås" som så suger systemet bagud tom.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. 12 v halogen -> LED
    Belysning (læst 244 gange)
  2. "Falke" - Jem og Fix's eget mærke
    Lav-Hus (læst 91616 gange)
  3. Skift fra Roth til Wavin gulvvarme styring
    Fyr og opvarmning (læst 238 gange)
  4. Mulig vandskade?
    Lav-Hus (læst 202 gange)
  5. Varme i skur
    Lav-Hus (læst 246 gange)
  6. Trixtank pumpe
    Lav-Have (læst 239 gange)
  7. Brændeovn
    Fyr og opvarmning (læst 177 gange)
  8. Forstærkning af gennemborede etagebjælker
    Lav-Hus (læst 320 gange)
  9. Transport af el stiger.
    Over hækken (læst 231 gange)
  10. Flamingo isolering med hård overflade?
    Lav-Hus (læst 266 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis