vandlås suges tom

Hej. jeg bor i et hus med 2 etager + kælder. På det seneste har jeg sommetider bemærket når jeg er i bad på 1 salen at pludselig suges vandlåsen i toilettet tom. toilettet er aldrig stoppet eller har svært ved at skylle ud, og vandlås suges kun tom ifm man tager bad. de har lavet kloakarbejde i vejen for lidt tid siden, så ved ikke om det kan skyldes noget de har ændret i kloakken i vejen. Nogen forslag på havd det kan være?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der mangler en udluftning på kloakken
Kloaken i vejen har måske tidligere ikke fungeret ordentligt, så der har været “delvis bremset” for dit afløb.
Prøv at montere en vacuumventil på afløbsrøret på 1. sal.

Søren O
Jeg havde den udfordring med gulvafløbet i badeværelset i stue etagen, og der viste det sig at problemet var en delvist blokkeret afgang fra den sidste (længst fra kloark i vejen) af 3 samlebrønde, så da afgangen blev fuldt blokkeret, kunne intet komme ud fra 1. sal eller stue etagens badeværelser, men løb ud af dræn-afløbet i kælder trappen.
Efter forbindelsen mellem sidste og næst sidste blev renset op, kunne der komme luft igennem brønddækslet og kloarken, og jeg har i lang tid (ca. 1 år nu) ikke haft problemer med vandlåse der bliver suget tomme.

Så tjek at dine brønde kan få luft via brønddæksler, installer en vacuum bryder i dine afløb indendørs, og tjek at dine afløb ikke er helt eller delvist blokkerede nede i samle brønde.

 

Ja en delvis forstoppelse kan det godt skyldes, så får man en "dobbelt vandlås" som så suger systemet bagud tom.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis