Udlufte top-tilsluttet håndklædevarmer?

Jeg skal montere en håndklædevarmer i kælderbadeværelset og tilslutningen skal derfor være i toppen - jeg har monteret stigrør så vandet presses ned i bunden, men når jeg tilslutter vandet hvordan får jeg så udluftet? Bliver luften bare presset med højere op i returstrengen og kan så udluftes andetsteds i anlægget eller skal jeg have en udlufter på returstrengen ovenover håndklædevarmeren? (Men det giver ikke rigtig mening synes jeg).

På forhånd tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis rørene går fra toppen og opad, så vil luften gå den vej og derfor havne et andet sted i installationen. Måske ved automat udlufter ved fyr. Men det er umulig at sige herfra. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja, rørene går fra toppen og lodret op mod loftet - så hvis jeg forstår dig ret, i hvert fald ikke behov for udlufter på håndklædevarmeren eller lige over - og luften udluftes så andetsteds i anlægget.

Forhandleren svarede på samme spørgsmål at jeg "nok skulle have en udlufter på røret over returen" - men han lød ikke som om han havde nogen særlig erfaring med top-tilsluttede håndklædevarmere og jeg synes ikke det gav nogen mening da luften jo ikke bliver fanget i røret lige over håndklædevarmeren og står og venter på at den bliver udluftet lige der :-)
Uanset forhandler eller ej så er den vigtigste lov her tyngde loven. Det siger at luftbobler siver / stiger op når det er i vand.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Men pas  på hvis afgangsgsrøret går lidt nedad mellem tørreren og en "opadføring". Udluftningen skal helst sidde på det højeste punkt efter tørrerafgangn inden det igen går nedad. Måske sidder der allerede en udlufter der :-)

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis