Jeg søger noget råd efter vi har haft en elektriker hos os.
Jeg er desværre ikke tilfreds med noget af det han har lavet.
Han presser meget på med hensyn til betaling, og jeg vil rigtig gerne betale, men først når der er blevet udført det arbejde som vi betaler for.
Jeg har betalt halvdelen, og der mangler så den sidste halvdele.
Der er rigtig mange småting, og når man lægger det hele sammen, så er det egentlig et stort omgang råd hvis du spørger mig.
Hvordan er det egentlig ift. betaling, betaler man når det hele er udført, eller betaler man først? Jeg vil mene man betaler efter den service eller produkt er leveret, og som opfylder ens krav/ønsker.
Problemet er, at manden er virkelig sød, men jeg betaler ikke for venlighed, men for en service. Og jeg kan ikke så godt lide at konfrontere folk, men føler at jeg er nød til det hvad det her angår.
Jeg ligger nogle billeder op af hvad jeg mener er utilfredsstillende arbejde.
- El tavlen, har vi fået udskiftet, elektrikeren har monteret den nye på den gammel træ plade, det er meget fint, men han har ikke sørget for at den er skruet fast til noget, så den svæver bare hvor han bare har sat nogle skruer 'for at holde den', men en af dem, som i nok kan se, holder ikke noget som helst. Og det er egentlig kun rørene som holder hele pladen/tavlen fra at falde ned på gulvet. Jeg har fået at vide af 2 andre elektrikere at, det burde være ham som fastgøre eltavlen på en måde at den er sikker. (Jeg skal nok selv mure op omkring).
- Vi havde et stik kontakt (som er brugt til køleskabet) som sad gemt ind i en kasse i skabet, det er en kasser som skjuler vandrørene, først fjernede han stik kontakten, så vi var nød til i mange måneder at køre en forlængerledning så vi kunne have vores køleskab tændt. Jeg sagde præcist til ham at når han sætter den nye på, at den ikke skulle komme tilbage samme sted, altså gemt i kassen, og han siger selv at man ikke skal gemme en kontakt, men alligevel sat han den tilbage nøjagtig samme sted, og nu kræver han at vi betaler for at han skal flytte den. Det synes jeg ikke vi burde gør, især fordi jeg sagde til ham hvor jeg gerne vil have den ny. (så sagde han noget med, at han har givet os den ny stikkontakt uden beregning... men når man piller en ned... Som egentlig fungerede fint, så er det ikke bare fair at vi ikke skulle betale en ny?)
- Han har sat en ventilator op på badeværelset, og man kan se rawlpluggen der hvor skruet sidder, jeg ved godt det er små ting, men altså for mig er det bare sjuske arbejde, det vil jeg ikke selv gøre hvis det var mig.
- Så har han installeret en 'kræftstik' fra opus, med 3 indgang, det er nok dårlig kommunikeret mellem os, for den er virkelig klodset og grim, hvis jeg havde vidst han vil sætte sådan en op, så havde jeg bare brugte en forlænger stik dåse med 3 fra ikea. Men ikke kun det, så har han sat den lige ovenover bordpladen, så hvis/når vi vil skifte den ud, (som vi nok gøre inden længe) så vil der ikke være plads til en anden bordplade som er tykkere f.x. Og igen, han vil gerne have vi skal betale for han flytter den... Og ikke kun det, så har han givet en regning på en ny som han vil sætte på, men jeg tænker... Hvis vi allerede har betalt for den som han har sat op, så burde vi kun betale differencen for den ny? ellers har vi jo betalt for 2 forskellige, hvis det giver mening... Og han har desværre ikke sendt mig en pris overslag over det oprindelig tilbud, altså, hvor jeg kunne selv se og regne ud hvor meget differencen vil blive for den nye.
Han bliver ved med at rykke mig, og klager over at det det har taget for lang tid... Han har været hos os 2 gange for at arbejde, og han har måske været forbi en enkelt gang for at snakke om tingene, da jeg sagde at jeg ikke var tilfredse (og det var altså der hvor jeg nævnte det med stikkontakten som IKKE skulle tilbage i vandrøre skjule kassen.
Vi flyttede ind i Oktober sidste år, og det var omk. der hvor han kom første gang, også var han forbi for ca. 2 uger siden, men jeg har selv stået for alle renovering selv, samtidig med at have en fuldtidsarbejde, kan han virkelig kræve at det skal gå hurtigere? Jeg går ud fra at jeg ikke er hans eneste kunde... Hvorfor skal der være en tidsfrist? Selvfølgelig, vi vil også gerne have det bliver færdig, men igen, vi vil også gerne have at det bliver gjort færdig til en vis standard.
Beklager hvis jeg lyder som en som bare klager, men jeg vil gerne høre jeres meninger og råd.
Tusind tak.