Midlertidig prop i hul til skorsten

Hej folkens,

Jeg har netop skilt mig af med vores gamle brændeovn, og er efterladt med et fint hul ind i skorstenen. Planen er at vi på sigt skal have sat en ny brændeovn op, men for nu skal jeg lige have sat en "prop" i hullet, så skorstensfejeren kan afmelde vores brændeovn ved miljøstyrelsen.

Min plan er at lave en prop af gasbeton, men hvad skal jeg sætte den fast med? Planen er at der skal en ny brændeovn op, så proppen er der kun midlertidigt og skal ud igen på et tidspunkt. Kan jeg bruge almindelig letspartel, fliseklæb eller skal jeg bruge en slags mørtel? Jeg er helt grøn når det kommer murerarbejde, så alle tips modtages gerne :)

Youtube håndværkeren
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden   
Hvis det kun er ret kortvarigt, og du ikke har andre varmekilder tilsluttet skorstenen, kan du lave en prop af flamingo i 40-50 mm tykkelse, lav den lidt i overstørrelse og en smule kegleformet, så den presser sig fast.

Vi prøver igen, i morgen --
Husk iøvrigt lige at hvis i afmelder skorstenen og vil tilmelde den igen skal i leve op til nuværende krav som ikke nødvendigvis er de samme som den nuværende er etableret med.

Check med din lokale askesmed for det er ham der skal godkende det.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Vil du i stedet mure den ind, så brug mørtel stort set uden cement. De 2 andre forslag du nævner er umulige at få af senere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis