Tyndeste stiksavsklinger

Hejsa.
Skal have lavet nogle skrå snit i laminatgulv ved radiatorrørene, har brug for de tyndeste klinger man kan få, da dem jeg har nu fjerner så meget materiale, at når “kilestykket” skubbes ind på plads, kommer den så langt ind at det bliver en sprække ved fodliste.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med en dekupørsav.
https://www.jemogfix.dk/stanley-dekupoersav-160-mm/3120/9052781/
En japan sav laver typisk et meget smalt snit, men ellers laver stiksav klinger til metal ofte et smalt snit.
Du kan også skære en kile af et andet bræt med samme "åretegninger".

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg ville også lave kilestykket af en anden plade.
Jeg har modificeret en stiksav klinge før til et andet formål.  Jeg tror du kan slibe den lidt i tykkelsen på siden af en vandslibesten, men om det holder, ved jeg ikke. 
Var lige en tur i værkstedet og kikkede  i kassen med stiksavklinger, den smalleste klinge jeg havde til lige snit målte 1,10mm med udlæg på tænderne. Den er forøvrigt beregnet til laminat   
link

Vi prøver igen, i morgen --
Skær kilen i en bredere vinkel, så synker den ikke så langt ind.

Hvis det ikke er nok så lav brædtet for bredt indtil du har savet kilen af, herefter kan du save gulvbrædtet af i bredden så afstanden til væggen passer.

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Tror jeg vælger og bruge en anden plade, til at skære “kilestykkerne” i, har jo flere stumper til overs, tak for input, fra jer alle.😀👍
Jeg er ved at save en ahorn planke. Pga manglende båndsav  har jeg købt en japansk sav og klingen er 0,5mm bred. De skriver at savsnit er 0,7mm.  Den hedder Ryoba Lifesaw. 

Jeg har også en lille japansk sav, til at trimme dyvler med osv. Klingen er 0,4mm tyk. 
Det er ikke nemt at save fra et anden stykke. Vinklen skal passe meget godt for at det ikke gaber et sted.
Løsningen er en større vinkel, Altså bredere inde fra kanten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis