5.5kw benzin generator

Hej kan man koble sådan en generator til sit hus installation eller skal det være et særskilt installation til lys m.m. Hvis det kan komme på husets installation hvad kræver det , jeg har solceller os 

Lifekeeper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har to muligheder for at bruge din generator: 
1. Du synkroniserer generatoren med nettet. Det kan godt være en vanskelig øvelse, og da nettet er stærkere end din generator, er det nettet der bestemmer frekvens og spænding. Det betyder, at generator og net skal have samme polaritet altså befinde sig på samme sted på sinuskurven, for at være synkrone. Så den løsning springere vi over. Udover det tekniske kommer det lovmæssige.
2. Du får installeret en omskifter, så du kan vælge mellem forsyning fra nettet eller fra generator.
Solcelleinverteren kræver normalt at være tilkoblet nettet for at være synkron med nettet.

fase
Hvad vil du have ud af at have nødstrømsgenerator?
Er det fordi du er nervøs for forsyningsnettet bryder ned i længere tid, eller tror du du kan producere strømmen billigere på benzin end du kan købe det til?
Det Danske elnet er selvom det er under præs fortsat det net i verden med den højeste oppetid på over 99,95%

Selvbygger med stort S. 
Nej dét var kun til strøm svigt intet andet da jeg har varm pumpe som varme kilde men jeg når lave mit eget nød anlæg i tilfældet

Lifekeeper
Så ville det være mere enkelt at have varmepumpen monteret i et CEE stik, så kan du hurtig koble generatoren til..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis