Cumaru terrassebrædder skæve

Hej LDS

Jeg har kastet mig ud i en træterrasse af træsorten Cumaru 20 x 140 mm i forskellige længder.
Terrassebrædderne er skåret til så de alle er klar til montering i den ramme af brædder jeg har lavet udenom. Brædderne monteres med 4,5 mm mellemrum.

Jeg har (desværre) ladet terrassebrædderne ligge lidt for længe ude i solen (en uges tid) hvilket har medført at de nu er begyndt at tviste og blive skæve samt kortere i længden. 

Helt konkret har jeg tre brædder i forlængelse af hinanden hvor de to brædder i hver sin ende støder op til rammen (stadig med 4,5 mm afstand) og det i midten støder helt op til de to andre brædder (uden afstand).

Efter brædderne er blevet kortere er der nu ca. 6-7 mm afstand i hver ende.

Bør jeg montere terrassebrædderne ud fra den længde de er nu med 6-7 mm i hver ende og fortsat ikke have afstand til det midterste bræt eller bør jeg opretholde 4,5 mm afstand i hver ende og lave afstand (1,5 - 2,5 mm) til det midterste bræt så det hele kan udvide sig? Umiddelbart tænker jeg første løsning er den rigtige, men er i tvivl og har fået en del respekt for hvorfor de kalder det hårdttræ :-) Det er virkelig svært at arbejde på plads.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også