Cumaru terrassebrædder skæve

Hej LDS

Jeg har kastet mig ud i en træterrasse af træsorten Cumaru 20 x 140 mm i forskellige længder.
Terrassebrædderne er skåret til så de alle er klar til montering i den ramme af brædder jeg har lavet udenom. Brædderne monteres med 4,5 mm mellemrum.

Jeg har (desværre) ladet terrassebrædderne ligge lidt for længe ude i solen (en uges tid) hvilket har medført at de nu er begyndt at tviste og blive skæve samt kortere i længden. 

Helt konkret har jeg tre brædder i forlængelse af hinanden hvor de to brædder i hver sin ende støder op til rammen (stadig med 4,5 mm afstand) og det i midten støder helt op til de to andre brædder (uden afstand).

Efter brædderne er blevet kortere er der nu ca. 6-7 mm afstand i hver ende.

Bør jeg montere terrassebrædderne ud fra den længde de er nu med 6-7 mm i hver ende og fortsat ikke have afstand til det midterste bræt eller bør jeg opretholde 4,5 mm afstand i hver ende og lave afstand (1,5 - 2,5 mm) til det midterste bræt så det hele kan udvide sig? Umiddelbart tænker jeg første løsning er den rigtige, men er i tvivl og har fået en del respekt for hvorfor de kalder det hårdttræ :-) Det er virkelig svært at arbejde på plads.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis