Spartle klinkegulv

Hej,

Vil lige høre hvad i ville råde mig til at gøre her.
Jeg har en stue og udestue som er lagt sammen. I stuen er der træ gulv og i udestuen er der klinker. Klinkerne ligger få millimeter lavere end trægulvet.
Først havde jeg tænke at banke klinkerne op, men det kommer til at tage noget tid. Tænker det ville være meget nemmere at få spartle klinkerne op i samme højde som trægulvet også ligge et klik gulv over det hele.
Der er en del klinker som er gået i stykker på grund af en sætnings skade fra tidligere jer.
Jeg tænker at jeg er nød ti lat fjerne de klinker som er gået i stykker, men er lidt usikker hvad jeg skal gøre derefter.

step 1 fjerne de ødelagte klinker.
step 2 Evt. smide microcement over det hele.

Nogen gode tips eller hvordan ville i gribe det an?
På forhånd tak.

Mvh

Claus
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen som har et godt råd?

/Claus
Der er ingen tvivl om at jeg ville fjerne klinkerne, og spartle. Så har dåen chance for samme gulvhøjde.  Hvis ikke du vil det så kan jeg ikke se nogen grund til at spartle, bare læg klik gulv direkte på klinker. 
Sætnings skader kommer du ikke f med ved at spartle, men klikgulvet kan godt tåle en revne under sig. 
Hvis der er stor højdeforskel så må du spartle op hvor det er lavest. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du skal have gulvunderlag under klik gulvet, så ligger du et lidt tykkere i udestuen end i stuen.
Så får klikgulvet samme højde over det hele.
Jeg læser det som at klinker ligger få mm under trægulv. ( sikkert overkant trægulv) Så der skal spares på højde hvis det skal ende nogenlunde i samme højde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Enig med kaffemand.
Der skal noget trinlydsdæmpende underlag under klikgulvet, hvorfor ikke bare vælge et lidt tykkere underlag i klinkegulvet der er få mm lavere i niveau?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også