Finish efter nye vinduer og skydedør

Hej derude,

Vi har endelig langt om længe fået skiftet nogle store vinduer samt en skydedør. Tidligere var der dog nogle "gardinhylder" over vinduer og døre, som vi fik pillet ned i samme omgang.

nu er jeg på jagt efter den bedste løsning til at gøre det pænt. Jeg tænker umiddelbart følgende fremgangsmåde:

1. Fjerne noget af eksisterende gips.
2. Sætte ny gips der næsten flugter med vindue (så der er plads til fuge).
3. Spartel og væv eller filt (Hvad er bedst?)
4. Fuge (hvilken slags?)
5. maling

Jeg har dog en lille udfordring ved skydedøren, da den er en anelse smallere i bredden end tidligere terrassedør, hvorfor eksisterende gipsplader vil gå ud over karmen (måske et par mm). Nogen ideer til at løse det?

På forhånd tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke mit område, men hvad med fugeskum(pas på, det er svært at styre), trimme ned til lidt under omgivende gipsniveau, spartling, væv eller filt og så noget maling.
Alternativt fjerne gips over vinduespartiet, og så sætte nyt op der lukker helt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John,

Jeg løste det ved at fjerne eksisterende gips og sætte nyt på samt montere en hjørneprofil i bunden, så jeg fik en pæn afslutning. Nu mangler jeg bare at fuldspartle og få lagt en fuge.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også