Punktfundamenter til skur

Hej,
Jeg ønsker lidt hjælp til fundamentet af mit kommende skur (3m. x 4,2m.), hvor planen er at bygge en bundramme med reglar/lægter med 60 cm. aftstand C/C, som skal ligge på punktfundamenter.

Ovenpå bundrammen skal der så lægges terrassebrædder eller lignende som gulv til skuret. Og så tænker jeg at skrue eternitplader på bundrammen som ”sokkel” og grave lidt ned i jorden. Skuret skal så på lidt skrånende grund (15 cm. forskel fra højeste punkt til laveste punkt).

Umiddelbart har jeg tænkt det selv således her (se billede), men ønsker jeres tanker omkring det – det ender jo alligevel med at være 24 punkter. Er det for meget?

Bundrammen bygges op af 2 stk. 120*45 spærtræ sat på højkant. Og ligeledes med 120*45 spærtræ på højkant mellem rammen som reglar/lægter. 

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
Frederik (ny i fundamenter)

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 
Ja det er for meget, Det er jo kun et skur, og derfor ikke de sammme krav som til etage byggeri.
Det er helt ok med 12 punkter Og ville du gå lidt op i dimension så 6 punkter. 
Men med den dimension du nævner så kan det være 3 stk yderst til højre og 3 stk yderst til venstre så 1 i midten på hver af de lange. 
Med lidt større dimension så 3 øverst og 3 nederst og så de mellem liggende skal så være på 3 m og være lodret på din tegning 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis