Støbe lidt betongulv i kælder

Hej. 
Jeg har haft gravet 1x1 meter af mit kældergulv op for at ordnet noget afløb. 
Ny skal der igen støbes betongulv. Hvad skal jeg bruge? 
Hullet er ca. 1x1 meter og 10cm dyb. Der er hverken rionet eller isolering i resten af kælderen så havde heller ikke tænkt at lave det her. Jeg vil helst have et produkt hvor jeg bare kan blande med vand og komme det i hullet. 
Mvh Nis 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Superdiy skrev den 05-09-2022 14:46:27

https://www.stark.dk/raw-toerbeton-grov-0-8mm-20-kg?id=6220-9748966&ef_id=EAIaIQobChMIxpuI8Nb9-QIVZbR3Ch2I0Qn1EAQYCyABEgJQlvD_BwE:G:s&s_kwcid=AL!5685!3!212244452761!!!g!345801075505!&cid=paid_google&gclid=EAIaIQobChMIxpuI8Nb9-QIVZbR3Ch2I0Qn1EAQYCyABEgJQlvD_BwE

6-7 poser burde række

Rionet ville jeg dog lægge i uanset om det ikke er i resten af gulvet, og så fastgøre det til eksisterende gulv med kamstål der limes fast.

Jeg smider noget Rionet i.

 Er tørbeton sådan noget som man skal forme? Havde lidt håbet "bare" kunne fylde hullet op med noget som flød lidt mere ud. 

Det er tørbeton som du selv blander vand i, det vibreres lidt / klappes med en skovl for at falde på plads, der trækkes af så mængden passer og overfladen pudses lige med resten af gulvet.

Edit: Husk at svumme kanten ind mod det eksisterende lidt først.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 05-09-2022 15:21:20

Det er tørbeton som du selv blander vand i, det vibreres lidt / klappes med en skovl for at falde på plads, der trækkes af så mængden passer og overfladen pudses lige med resten af gulvet.

Edit: Husk at svumme kanten ind mod det eksisterende lidt først.

/BOFH

 Hvordan bære jeg mig ad med at svumme kanten? 

Superdiy skrev den 05-09-2022 18:24:35

Pensler med cement rørt op i vand

 Bare cement ikke noget sand i? 

Superdiy skrev den 05-09-2022 18:24:35

Pensler med cement rørt op i vand

Ja, eller en sjappet udgave af det samme som du støber med, det er for at forhindre at den gamle (og meget tørre) beton suger alt vandet ud af den nye beton med det samme.


/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Er der nogle regler for hvor langt oppe et afløbsrør må ligge i betonen? Det afløbsrør på 40mm kommer til at ligge ca. 1 cm under betonen for at der kommer nok fald til afløbet. Er det ok? 
Hvis du ikke skal have noget belægning på til at afstive det vil jeg sige det er i underkanten.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Så har jeg støbt gulvet, synes det er blevet godt. Lige et spørgsmål mere. Jeg har dækket det til med plast for at holde på fugten, men der ligger sig lidt vand i toppen af betonen. Er det som det skal være. Der er i forvejen ret fugtigt i min kælder, så måske skal jeg bare tage plastikken af🤔
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis