Slibe lille del af gulvet?

Jeg er i gang med at istandsætte min bolig. Der mangler fodlister mange steder og jeg tænker derfor nye op i hele hytten. De gamle fodlister er næsten 35-38 cm tykke (så vidt jeg kan se, har tidligere ejer bare knaldet en tyk liste på), så der er en tyk mørk rende op mod væggen.

Mit spørgsmål er om der er nogen måde hvorpå jeg kan slibe denne rende væk, uden at skulle slibe hele gulvet? Kan jeg bruge almindelig fint sandpapir og behandle gulvet, eller vil det give en stor farveforskel? Det er behandlet parketgulv.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 
Mon ikke du har glemt et komma eller det skulle have været 35 - 38 mm Nå never-mind det var ikke spørgsmålet. 
Jeg tror ikke du kan slibe på gulvet uden at det kan ses. Men det kommer jo an på hvad det mørke består af.
Er det skidt der over tid har samlet sig under fodliste eller er det farveforskel. 
Du må prøve på et sted hvor fodliste mangler. Det kan være med almindelig gulvsæbe eller grundrens. Men du kan jo også prøve på et lille stykke med fint sandpapir. Er det bag en reol eller sofa så syner det jo ikke meget hvos det  " bliver noget lort" 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis