Husvandværk (alko 4000) kører ofte

Hej folkens 🙂 Er der mon nogen, der har erfaring med drift af husvandværk - specifikt et alko 4000?

Jeg er bange for, noget er galt, men ved ikke lige, hvad årsagen til det eventuelle problem er.

Vandværket trækker regnvand fra en 1000l tank. Vandet er filtreret inden tanken, bliver filtreret i pumpen og også efter pumpen. Der har siddet minimalt skidt i filtrene, der netop er renset. 

Da jeg fik pumpen, kørte det én gang i ca. 5 sekunder ved f.eks. toiletskyl.

Problemet er, at den nu kører den ca. 10 gange af et halvt sekund. 

Er det fordi, der sidder skidt et sted, eller er der andre gode bud på, hvorfor det ellers så fine mekaniske system ændrer opførsel? 🤔 

På forhånd tak for alle gode bud.

Hilsen Kalle 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det plejer jo at være hydroforen som mangler tryk når den gør sådan eller der er vand på den forkerte side af menbranen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for responsen Kovas. Hvad vil man typisk gøre ved det? 
Sidder der ikke en ventil (som på et bilhjul) på tryktanken? Stop pumpen og luk op for vandet, sp der ikke er tryk på anlægget. Derefter pumpes hydroforbeholderen op med luft fra din kompressor til ca. 1,5 bar. Så startes pumpen igen.

Søren O
Det gør der, og det prøver jeg 👍 
Hej igen begge to. Kort update herfra er, at efter tømning af tank gennem bundbentil efterfulgt af at pumpe 1,5 bar på, kører pumpen nu igen, som da jeg købte den. Mange tak for hjælpen 🙂 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis