Fermacell inddækning uden understøttelse

Hej
Jeg skal have et væghængt toilet, og i den forbindelse have lavet en ny inddækning af vandrør i vores lejlighed fra 1932, For at få så meget plads som muligt, vil jeg gerne følge rørerne, så afdækning kommer til at bestå af 4 mindre plader i en trappe-lignende konstruktion, som starter der hvor hylden over cisternen skal ligge - se tegning.
Konstruktionen vil jeg samle med klæbefuge og skrue fast i de 2 sider hvor den møder væggen. Dvs. at klæbefugen skal kunne bære de 2 midterste plader, der vejer knap 10kg (den samlede konstruktion vil veje ca 14kg).
Spørgsmål: Kan klæbefugen bære?

Hvis ikke, vil det så være nok at undestøtte nedefra med en reglar eller lignende?

På forhånd tak for hjælpenl.
Hemure

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan holde i samlingen men det kan ikke holde uden noget stabiliserende bagved, eg skillerumslægte - det fremgår ikke af tegningen om det var meningen?

/BOFH 

Edit: har på min tegning glemt at der også skal træ op ved de tilstødende vægge.

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Dit formål er sikkert at få det så småt som muligt. Men du skal have noget som kan stabilisere det, ellers vi et tryk af en skulder f,eks, få det ud af facon. Selv om limen holder så tror jeg ikke den smalle fermacel kant kan holde til så stor en belastning. 
Men i stedet for lægter kan du ved de 2 udvendige hjørner bruge kraftig trekant liste som fastgøres øverst og nederst. 
På det indvendige kan du bruge et bræt som limes og fastgøres på kanten af den ene væg. Altså med skruer "bagfra." 
Så kan plade nr. 3 o 4 ( talt fra venstre) limes og fastgøres bagefter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis