Belægning BAG støttemur

Hej

Jeg fik god hjælp senest da min støttemur skulle ned. Nu har jeg rykket den og skal høre med hensyn til belægningen bag støttemuren.

Før stod den som kant til et bed hvorfor der var jord op til kanten på den ene side, og frit på den anden side. Nu har jeg rykket den således at der er luft på begge sider, men den ene side har jeg lavet luft på 10 centimeter, da jeg vil udfylde hullet med granitskærver på toppen. Spørgsmålet er bare hvad jeg skal placere bag støttemuren i bunden og næsten op til kanten (så toppen fyldes med granitskærver)

Her tænker jeg på noget, som vand kan løbe igennem. Jeg har egentlig købt kirkegårdssten (https://www.bauhaus.dk/champost-kirkegardssten-gramix-20-kg) men jeg er i tvivl om det er den rette løsning af fylde hullet op med. Støttemuren er ca 40 cm. høj og står på afretningsgrus og sand i bunden.
Fliserne er limet sammen.

Se vedhæftet. Det er hullet jeg skal have udfyldt.
Hej Jeg fik god hjælp senest da min støttemur... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@ev elmand: Det vil afhænge af, hvad der skal være på den frie side af muren.

Hellere leje end at bo på gaden.
Der skal intet være på den frie side af muren. Altså udover jord / flisebælgning eller hvad jeg nu vælger. Men intet stødt opad.

Men jeg forestiller mig egentlig at leca-kuglerne er en god vej toppet med granitskærver. Også mere fordi, at støttemuren er så lille. 
Det er altid en dårlig ide at lægge noget tungt oven på noget let, og Lecas isoleringsevne er irrelevant i MESA's tilfælde som også Erik pointerer.

Det letteste, hurtigste og billigste er at fylde mellemrummet op med skærver eller singles.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis