nyt brusearmatur drypper

Jeg har fornyligt skiftet mit brusearmatur, da det tidligere ikke kunne give varmt vand længere.
Efter jeg har skiftet mit brusearmatur begynde mit brusehoved at dryppe, cirka hvert 3. sekund.. Jeg har i mellem tiden skiftet tætningerne, men det virker heller ikke. 
Jeg har nogle virkelig stramme handtag til at lukke for varmet, så jeg kunne ikke lukke det helt på den ene sidste, da jeg skulle montere og det kom lidt vand ud, med det samme da jeg skruede brusearmaturet på begynde bruseren at dryppe, selvom den selvfølgelig ikke var tændt, selv med meget lille kraft på trykket i rørerne.. Det virker altså for mig som om at brusearmstureret har været defekt fra da jeg købte det, da det ikke en gang kan holde på et lille vandtryk... eller har i andre bud?
For mig ser det ud som om jeg skal købe et nyt armatur, selvfølgelig det jeg har altså er helt nyt...
Tak.
Mvh
Jesper
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du lukket helt for hanen på blandingsbatteriet. Vis et billede af armaturet. Den stramme hane, du nævner, er sikkert en kugleventil, som skal motioneres lidt for at kunne åbne og lukke.

fase
Ja, det lyder som om det ikke kan/kunne lukke.
De “tætninger” du så skiftede, var det i armaturet?
Du skriver at det ikke kan “holde på et lille vandtryk”. Hvordan regulerer du vandtrykket?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja, jeg satte nye tætninger i armaturet.
Jeg havde slukket for vandet, så godt jeg kunne, da jeg skiftede tætningerne, men da jeg ikke har krafter til at lukke helt på den ene hane(og er bange for at rykke så hårdt at rørende tager skade) så kom der stadig lidt vand ud mens eg satte armaturet i på ny, og allerede der begyndte den at dryppe
Og du vil ikke vise et billede af armaturet.

fase
Hej igen,

undskyld ventetiden, men jeg har været ude og rejse, men se venligst her.
Tak
Annonce
Hvis armaturet er utæt, må det være er garantisag. 

Søren O
Søren O skrev den 11-09-2022 15:55:39

Hvis armaturet er utæt, må det være er garantisag. 

Næh, ikke når man har pillet i armaturet (“Ja, jeg satte nye tætninger i armaturet”)

Det dryppede også før..
Jeg ved ikke hvordan det kan være at "pille" i armaturet, det er jo bare to gummiringe der sidder udenfor..
Men tak for hjælpen alle sammen, prøver at hører fabrikanten.
Husk at det er hos sælgeren du skal melde garantikravet, ikke hos fabrikanten (medmindre naturligvis det et den samme)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis