Defekt brændekløver

Halløj😊 Jeg har fået denne brændekløver, men der er bøvl med håndtagene.. når man trækker i begge håndtag så kører den fint ind ad, men når man trykker dem frem kan den overhovedet ikke kører ud. Normalt burde håndtagene stå modsat hinanden og trækker du i den ene så ryger den anden modsat… men de sidder helt ens.
På billede nummer 4 er der et hul under splitten, er der nogen der ved om den skal bruges, for det virker mærkeligt at den ikke er i brygning den er der😊
Håber der er nogle der har lidt gode råd 😊
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Den er svær på afstand og ud fra billeder. Men jeg kan da forklare funktion hvis det kan hjælpe. 
Du har jo en motor med en pumpe på. Fra denne går der slange op til skifteventil. Og der går så en ofte lidt kraftigere slange retur med overskydende olie. 
Men skifteventil i midter stilling Altså håndtages hvilestilling strømmer olie direkte op igennem skifte ventil og retur. 
Hvis ventil stang bevæges den ene vej strømmer olie ud i cylinder og fra den anden anden lukkes det retur. 
Det at du skal bruge 2 håndtag er lavet helt mekanisk inde under dæksel. Det kan meget vel være at der er tabt en fjeder som skal holde håndtag i en bestemt stilling når man ikke rører ved dem. 
Du må bevæge håndtag og se om du kan gennemskue hvor der skal trækkes med fjeder for at få cylinder retur. 
Tryk her for at komme til bruger vejledning. Her fremgår at du kan hive plast håndtag af og fjerne beskyttelses dæksel ned til mekanikken som styrer ventilen. Jeg tror det er dernede du skal finde fejlen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Er oliestanden ok ? ellers efterfyld med olie og luft systemet ud, er der luft i systemet fungere  brændekløveren  ikke som den skal..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis